Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Hej! Jag är intresserad av att köpa en childeric men vet inte vart jag ska vända mig för att få en måttbeställd. Har sökt på nätet men...
Svar
1
· Visningar
1 130
Senast: Highcat
·
Western Sitter nu och försöker klura på att få in en tävling för mi klubb under nästa år, gärna i augusti. Vet att en del större shower körs...
Svar
4
· Visningar
1 635
Senast: Texaz
·
Western Fick upp en bild på FB från en vän och blev rätt överraskad över hur hästen ser ut...
Svar
8
· Visningar
2 377
Senast: maja_70
·
Islandshäst Ja vad tycker ni? Ni som har dom är ni nöjda? Jag använder mig av G-boots men tankar finns att köpa veredus.. Så skriv gärna...
Svar
9
· Visningar
2 058
Senast: Gimlan
·
Övr. Grenar Någon som har erfarenhet av att jobba i stall i norge? Hur hittar man jobb? vad är det för lön? Alla tips och berättelser välkommnas!
Svar
9
· Visningar
5 332
Senast: Bowman
·
Övr. Grenar Är det någon som vet vart man kan hitta/ läsa om de hästar som ska vara med på "hästar i träning" auktionen nere på Jägersro snart? :)
Svar
1
· Visningar
2 730
Western Har en 14 år gammal, egenuppfödd, kallblodstravare som grundutbildas just nu. Som tävlingstravare var han ibland väldigt tung i munnen...
Svar
4
· Visningar
1 434
Senast: Digbil
·
Övr. Grenar Hur funkar det med quarterracen? Kval, träning etc. Vad gäller när man är intresserad av att starta quarter eller painthästar? Ingen...
Svar
3
· Visningar
3 533
Senast: Bowman
·
Körning hittade en väldigt intressant sak när jag letade efter vagn som jag funderar på testa köpa sedan om den verkar va något att ha. Är en...
Svar
3
· Visningar
2 173
Senast: Mli
·
Western Nån som har lite info om det finns någon Quarterhingst på semin som är palomino, och tar emot även ston av annan ras?
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 201
Senast: wrangler
·
Övr. Grenar Skrittmaskiner används ofta inom galoppverksamheterna. Vad är er erfarenhet av skrittmaskiner? Tänker närmast på bruksskicket av de...
Svar
10
· Visningar
3 195
Körning Vilka tillverkar kapell/överdrag till rockards? Jag börjar tröttna på min presenning jag använder för tillfället.
Svar
3
· Visningar
1 786
Senast: fjordtokan
·
Hoppning Jag har precis börjat hoppa med min häst efter att ha varit fegis under flera år. Jag har varit en dressyr/skogmulleryttare sedan jag...
Svar
2
· Visningar
2 259
Senast: Buck
·
Hoppning Har en hemsk hopprädsla. Det räcker nästan att det ligger bommar på marken för att det ska knyta sig i magen på mig och jag spänner mig...
Svar
4
· Visningar
2 185
Senast: Klarabara
·
Tävling Vi är en pytteliten ridklubb (intern, ej ridsportsförbundet, inga utbildade instruktörer mm) Jag har försökt läst mig till vad vi...
Svar
6
· Visningar
3 233
Senast: mamman
·
Hoppning ska börja ta tag med hoppningen på allvar nu, i grund och botten är jag en osäker dressyrryttare men i december är jag anmäld till en 2...
Svar
11
· Visningar
3 140
Senast: hesttjej
·
Körning Ja, ni får ursäkta om jag låter totalkorkad, men jag undrar helt enkelt var alla ni som kan det där med körning lärde er det? :D...
2
Svar
37
· Visningar
4 838
Senast: Cicci
·
Körning Jag undrar... om ni går ut och kör med era häst, har ni då altid en groom med? Jag körde en lite innan men kommer att göra en kurs...
Svar
12
· Visningar
2 079
Trav Alltså har travhästar en förkärlek för att rulla sig i lera?? Tycker ALLTID att när man åker förbi olika travställen så är hästarna...
2
Svar
21
· Visningar
3 961
Senast: ch791022
·
Trav Hejsan. Sitter i en liten situation. Har en häst utleasad sedan maj och han har startat, blivit placerad och tjänat pengar. Vi...
Svar
16
· Visningar
4 659
Senast: esther
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama