Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Hejhopp! Jag skulle vilja höra lite åsikter kring longering, både för- och nackdelar! Har nyligen köpt en valack som är väldigt pigg...
Svar
10
· Visningar
2 205
Senast: Gullan86
·
Islandshäst Anser Du att Islandshästen generellt är en kallblodig hästras eller en mer varmblodig...? Eller vet du hur det ligger till? Med...
Svar
4
· Visningar
3 614
Senast: Boj
·
Islandshäst Ja om man har en silversvart hingst tar den då imot silversvarta/silverbruna ston för betäckning trotts risken för sjukdom? gäller...
Svar
10
· Visningar
4 308
Senast: Niki
·
Dressyr Hej! Jag är intresserad av att köpa en childeric men vet inte vart jag ska vända mig för att få en måttbeställd. Har sökt på nätet men...
Svar
1
· Visningar
1 131
Senast: Highcat
·
Western Sitter nu och försöker klura på att få in en tävling för mi klubb under nästa år, gärna i augusti. Vet att en del större shower körs...
Svar
4
· Visningar
1 635
Senast: Texaz
·
Western Fick upp en bild på FB från en vän och blev rätt överraskad över hur hästen ser ut...
Svar
8
· Visningar
2 377
Senast: maja_70
·
Islandshäst Ja vad tycker ni? Ni som har dom är ni nöjda? Jag använder mig av G-boots men tankar finns att köpa veredus.. Så skriv gärna...
Svar
9
· Visningar
2 059
Senast: Gimlan
·
Övr. Grenar Någon som har erfarenhet av att jobba i stall i norge? Hur hittar man jobb? vad är det för lön? Alla tips och berättelser välkommnas!
Svar
9
· Visningar
5 338
Senast: Bowman
·
Övr. Grenar Är det någon som vet vart man kan hitta/ läsa om de hästar som ska vara med på "hästar i träning" auktionen nere på Jägersro snart? :)
Svar
1
· Visningar
2 730
Western Har en 14 år gammal, egenuppfödd, kallblodstravare som grundutbildas just nu. Som tävlingstravare var han ibland väldigt tung i munnen...
Svar
4
· Visningar
1 434
Senast: Digbil
·
Övr. Grenar Hur funkar det med quarterracen? Kval, träning etc. Vad gäller när man är intresserad av att starta quarter eller painthästar? Ingen...
Svar
3
· Visningar
3 533
Senast: Bowman
·
Körning hittade en väldigt intressant sak när jag letade efter vagn som jag funderar på testa köpa sedan om den verkar va något att ha. Är en...
Svar
3
· Visningar
2 173
Senast: Mli
·
Western Nån som har lite info om det finns någon Quarterhingst på semin som är palomino, och tar emot även ston av annan ras?
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 201
Senast: wrangler
·
Övr. Grenar Skrittmaskiner används ofta inom galoppverksamheterna. Vad är er erfarenhet av skrittmaskiner? Tänker närmast på bruksskicket av de...
Svar
10
· Visningar
3 196
Körning Vilka tillverkar kapell/överdrag till rockards? Jag börjar tröttna på min presenning jag använder för tillfället.
Svar
3
· Visningar
1 787
Senast: fjordtokan
·
Hoppning Jag har precis börjat hoppa med min häst efter att ha varit fegis under flera år. Jag har varit en dressyr/skogmulleryttare sedan jag...
Svar
2
· Visningar
2 259
Senast: Buck
·
Hoppning Har en hemsk hopprädsla. Det räcker nästan att det ligger bommar på marken för att det ska knyta sig i magen på mig och jag spänner mig...
Svar
4
· Visningar
2 185
Senast: Klarabara
·
Tävling Vi är en pytteliten ridklubb (intern, ej ridsportsförbundet, inga utbildade instruktörer mm) Jag har försökt läst mig till vad vi...
Svar
6
· Visningar
3 235
Senast: mamman
·
Hoppning ska börja ta tag med hoppningen på allvar nu, i grund och botten är jag en osäker dressyrryttare men i december är jag anmäld till en 2...
Svar
11
· Visningar
3 143
Senast: hesttjej
·
Körning Ja, ni får ursäkta om jag låter totalkorkad, men jag undrar helt enkelt var alla ni som kan det där med körning lärde er det? :D...
2
Svar
37
· Visningar
4 838
Senast: Cicci
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar