Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Jag har en häst som jag inte riktigt hittar rätt i bettdjungeln med. Just nu rider jag på ett tvåledat mässingsbett med lösa ringar...
Svar
12
· Visningar
1 751
Hoppning Jag har en liten fråga ang kval. Förra året red jag en felfri ritt i 120cm, Dock avd B eftersom hästen då var sex år. Vi har tagit...
Svar
11
· Visningar
3 064
Islandshäst Kommer få hem min ridhäst nu och här hemma har vi enbart lösdrift. Jag vet efter förra vintern hur långsamt min andra häst torkade...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
25 513
Senast: Osterang
·
Tävling Vilken nivå gäller för klubbtävling? Bestämmer ridklubben det själva om det ska följa TR eller inte?
2
Svar
23
· Visningar
6 422
Senast: ginnies
·
Dressyr Läste precis igenom TR och det stod att pannbandet får vara diskret smycket. Jag har ju ett pannband med stenar på .. ganska många, kan...
Svar
17
· Visningar
2 874
Trav Ni som galopptränar era tävlingsravare, hur lägger ni upp det?? Läste att Flemmming Jensen tränar som mest 15 * 600..
Svar
4
· Visningar
1 811
Körning Jag har börjat ta hand om en shettis som är väldigt överviktig. Har gått promenader och tömkört i ca 2 veckor nu och han tycker det är...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: fjordtokan
·
Hoppning ... Hur beteéde sig era hästar första gången på Tävlingsplats? Funderar på att försöka ta mig iväg på en tävling, men min ponny har...
Svar
4
· Visningar
2 539
Senast: Chima
·
Körning Sitter i valet och kvalet om jag ska byta ut min loksele. Har precis köpt en rockard (en Oxer, tidigare bara kört fyrhjuligt), och...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 601
Senast: killikill
·
Western Någon som har erfarenhet utav SRS sadeln? Kollat lite på det märket över internet, men har inte själv sett de med egna ögon eller hört...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: lillbeka
·
Körning Jag har hela mitt liv hållit på med ridhästar. Har nu fött upp ett halvblod, han är nu 1 år ("årsmodell" 2011). Har för första gången...
Svar
16
· Visningar
2 482
Senast: Pallen
·
Hoppning Tveksam om jag får hjälp här via Buke, men man kan alltid försöka! Har ett litet 8 årigt sto som gått fälttävlan som yngre (bla. 4...
Svar
7
· Visningar
3 876
Senast: lillaP
·
Western Det är juh ett NYTT år, med andra ord dags för en ny bildtråd. Äntligen får jag medverka i en. Börjar med att presentera oss...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
41 355
Senast: mysan96
·
Western Andrea Fappani visar i en "introductions video" om reining. Han går igenom allt från hästen,kläderna,mönstren och vad domaren letar...
Svar
2
· Visningar
1 711
Senast: _FiA_
·
Western Har en fjording som nu rids på 3 delat tränsbett. Tänkte smått vänja honom vid stång, så jag köpte ett enklare smalt 2 delat stångbett...
2
Svar
25
· Visningar
4 649
Dressyr ...när du läser "bra gångarter", "mycket trevlig gång" och så vidare, när du sitter och läser annonser? Jag sitter och tittar på...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 222
Senast: mooi
·
Trav Kan man göra det? Kan man köpa vilket underlägg som helst och brodera på? Eller måste man ha ett extra brett kanske? Ska sitta under en...
Svar
2
· Visningar
2 211
Senast: Tagliabue
·
Dressyr Ja som frågan lyder, jag tycker att det vore skoj om alla skrev vilken kombination som de tycker vore roligt eller intressant att testa...
Svar
1
· Visningar
1 166
Senast: WBanna
·
Körning Ja, när gör ni vad? Allt ifrån vänjer vid träns, tömkör, sätter för vagn och allt där emellan? Jag har precis köpt mig två små...
Svar
1
· Visningar
991
Dressyr Nu vill jag se tävlingsbilder på alla era fina dressyrhästar! Skriv gärna vilken tävling bilden är tagen på :)
Svar
13
· Visningar
4 320
Senast: Cashmir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama