Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Jag undrar... om ni går ut och kör med era häst, har ni då altid en groom med? Jag körde en lite innan men kommer att göra en kurs...
Svar
12
· Visningar
2 079
Trav Alltså har travhästar en förkärlek för att rulla sig i lera?? Tycker ALLTID att när man åker förbi olika travställen så är hästarna...
2
Svar
21
· Visningar
3 963
Senast: ch791022
·
Trav Hejsan. Sitter i en liten situation. Har en häst utleasad sedan maj och han har startat, blivit placerad och tjänat pengar. Vi...
Svar
16
· Visningar
4 666
Senast: esther
·
Dressyr Jag har en häst som jag inte riktigt hittar rätt i bettdjungeln med. Just nu rider jag på ett tvåledat mässingsbett med lösa ringar...
Svar
12
· Visningar
1 753
Hoppning Jag har en liten fråga ang kval. Förra året red jag en felfri ritt i 120cm, Dock avd B eftersom hästen då var sex år. Vi har tagit...
Svar
11
· Visningar
3 065
Islandshäst Kommer få hem min ridhäst nu och här hemma har vi enbart lösdrift. Jag vet efter förra vintern hur långsamt min andra häst torkade...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
25 553
Senast: Osterang
·
Tävling Vilken nivå gäller för klubbtävling? Bestämmer ridklubben det själva om det ska följa TR eller inte?
2
Svar
23
· Visningar
6 426
Senast: ginnies
·
Dressyr Läste precis igenom TR och det stod att pannbandet får vara diskret smycket. Jag har ju ett pannband med stenar på .. ganska många, kan...
Svar
17
· Visningar
2 875
Trav Ni som galopptränar era tävlingsravare, hur lägger ni upp det?? Läste att Flemmming Jensen tränar som mest 15 * 600..
Svar
4
· Visningar
1 815
Körning Jag har börjat ta hand om en shettis som är väldigt överviktig. Har gått promenader och tömkört i ca 2 veckor nu och han tycker det är...
Svar
4
· Visningar
1 080
Senast: fjordtokan
·
Hoppning ... Hur beteéde sig era hästar första gången på Tävlingsplats? Funderar på att försöka ta mig iväg på en tävling, men min ponny har...
Svar
4
· Visningar
2 539
Senast: Chima
·
Körning Sitter i valet och kvalet om jag ska byta ut min loksele. Har precis köpt en rockard (en Oxer, tidigare bara kört fyrhjuligt), och...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
8 613
Senast: killikill
·
Western Någon som har erfarenhet utav SRS sadeln? Kollat lite på det märket över internet, men har inte själv sett de med egna ögon eller hört...
Svar
0
· Visningar
1 270
Senast: lillbeka
·
Körning Jag har hela mitt liv hållit på med ridhästar. Har nu fött upp ett halvblod, han är nu 1 år ("årsmodell" 2011). Har för första gången...
Svar
16
· Visningar
2 482
Senast: Pallen
·
Hoppning Tveksam om jag får hjälp här via Buke, men man kan alltid försöka! Har ett litet 8 årigt sto som gått fälttävlan som yngre (bla. 4...
Svar
7
· Visningar
3 885
Senast: lillaP
·
Western Det är juh ett NYTT år, med andra ord dags för en ny bildtråd. Äntligen får jag medverka i en. Börjar med att presentera oss...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
41 374
Senast: mysan96
·
Western Andrea Fappani visar i en "introductions video" om reining. Han går igenom allt från hästen,kläderna,mönstren och vad domaren letar...
Svar
2
· Visningar
1 711
Senast: _FiA_
·
Western Har en fjording som nu rids på 3 delat tränsbett. Tänkte smått vänja honom vid stång, så jag köpte ett enklare smalt 2 delat stångbett...
2
Svar
25
· Visningar
4 650
Dressyr ...när du läser "bra gångarter", "mycket trevlig gång" och så vidare, när du sitter och läser annonser? Jag sitter och tittar på...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 226
Senast: mooi
·
Trav Kan man göra det? Kan man köpa vilket underlägg som helst och brodera på? Eller måste man ha ett extra brett kanske? Ska sitta under en...
Svar
2
· Visningar
2 212
Senast: Tagliabue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka