Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Om ni har bestämt er för att inte ha kvar en häst i stallet vad får er då att besluta om ni ska försöka sälja hästen eller låta avliva...
Svar
13
· Visningar
2 576
Senast: martha
·
Islandshäst Hej! Jag tänkte höra vad ni har för erfarenheter/tips/råd angående medryttare till unghäst. Det är nämligen som så att jag har en...
Svar
12
· Visningar
2 348
Senast: Lona
·
Körning Är det någon här som har fysiska besvär som gör att du INTE kan rida - men som kör istället? Vad har ni för häst och utrustning och...
Svar
6
· Visningar
1 762
Senast: -Catherine-
·
Övr. Grenar Tänkte skaffa galoppsadel att galoppträna min travhäst i. VAD ska jag leta efter? Syntet, läder, storlekar osv? Passar de flesta sadlar...
2 3
Svar
57
· Visningar
15 490
N
Distans Hej! Ni erfarna inom distansritt, sitter ni mestadels ner i galoppen eller står ni i lätt sits? Och varför? Vad är bäst för hästen? Jag...
Svar
5
· Visningar
9 299
Senast: Armadillo
·
Trav Hej traventusiaster ! Jag skulle behöva lite hjälp med frågor ang att ha andelshäst. Själv är jag uppvuxen med V75 på lördagar och...
Svar
0
· Visningar
1 406
Senast: Elinbeyla
·
Trav Hej! För några år sedan hade jag en tjej i min klass som inte hade så stor erfarenhet av hästar, dock gillade hon dem extremt mycket...
2
Svar
32
· Visningar
8 588
Senast: nattasa
·
Dressyr Någon som vet vilka som ska rida på clinicen på Globen för P. Kittel?
Svar
4
· Visningar
1 660
Senast: Fenestra
·
Körning Just nu står mitt sto på boxvila, men opm hon blir friskförklarad funderar jag på att ta upp körningen med henne. Körde henne i Finland...
Svar
19
· Visningar
3 541
Senast: Egonson_
·
Körning Ok, det är inte akut, men jag tänkte att det är bra att börja kolla efter vilken utrustning man vill ha, och sele är redan bestämt, men...
Svar
1
· Visningar
1 187
Senast: kolblakkur
·
Körning Hej! Jag har köpt min första rockard, men den behöver lite tillfrächning, så jag vill ha lite tips av er kunninga här på bukefalos...
Svar
3
· Visningar
1 982
Senast: djezima
·
Körning Jag har funderingar på att köra par med shettis, främst för att kunna ut och köra med tyngre last. Tittar lite på vad det skulle kosta...
Svar
3
· Visningar
1 415
Senast: Anna_
·
Trav :D Nädå, men det blev en klatschig rubrik! Jag är inte alls insatt i trav men började av någon anledning kolla upp linjer med...
Svar
3
· Visningar
1 621
Senast: Dentaku
·
Dressyr Hej! Jag letar ny dressyrsadel till min 5-åriga halvblodsvalack. Jag har nu en Wellington Greenline som jag haft till mina tidigare...
Svar
12
· Visningar
8 885
Senast: bigganl
·
Western Finns det några som tävlar western på connemara? Vilka klasser tävlar ni och vad tycker ni rasen har för för/nackdelar i dom olika...
Svar
2
· Visningar
1 534
Senast: Isabelle L
·
Islandshäst Jo, jag har precis börjat rida en islandshäst, som jag ska rida 1 dag/vecka en tid framöver. Jag har ridit i många år, men aldrig...
2
Svar
38
· Visningar
11 389
Senast: IngelaH
·
Övr. Grenar Jag undrar över Gibson galoppsadel, är den med helbom? Är Gibson träningssadel en mer lämpligt att ha som en tillfället sadel att...
Svar
11
· Visningar
3 950
Senast: Bowman
·
Islandshäst Hejhopp! Jag skulle vilja höra lite åsikter kring longering, både för- och nackdelar! Har nyligen köpt en valack som är väldigt pigg...
Svar
10
· Visningar
2 205
Senast: Gullan86
·
Islandshäst Anser Du att Islandshästen generellt är en kallblodig hästras eller en mer varmblodig...? Eller vet du hur det ligger till? Med...
Svar
4
· Visningar
3 602
Senast: Boj
·
Islandshäst Ja om man har en silversvart hingst tar den då imot silversvarta/silverbruna ston för betäckning trotts risken för sjukdom? gäller...
Svar
10
· Visningar
4 305
Senast: Niki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17