hubertus jakt?

Sv: hubertus jakt?

Varför blir du nervös nu...?
Jag ska också till Herrevadskloster, och är taggad till tusen! Ska bli så himla himla roligt!!!:bump:

Fram tills nu var jag supertaggad på att rida min första jakt på Herrevadskloster.
Nu blev jag mest nervös istället :crazy:

Nåja, antingen får jag väl bita ihop och rida ordentligt eller så får jag fega ur, rida lugna rundan och bli utskrattad av polarna (som inte har självbevarelsedrift öht)

Fråga till er som varit med förr: Ska man hålla viss stil på klädsel och utrustning? Vad brukar ni rida i?
Man kan ju iaf se "rätt klädd" ut när man åker i leran ;)

Kavaj och ljusa ridbyxor :)

Förjakt i lördags på Djurgården, 22 deltagande ekipage :)

255517_10151102125748884_2013670211_n.jpg

Frjakt5.jpg

:love: jag missade den första förjakten :( försov mig trots väckarklocka + stulen mobil så kunde inte ringa arrangören och fråga var de höll hus och att leta igenom hela skogen efter hinder byggare i regnet kändes inte så upp piggande. och då man måste bygga hinder för att få vara med på förjakt blev det uteritt hemma istället dagen efter.

och nästa vecka är jag i stockholm över helgen.. = bara 2 förjakter att försöka hinna med om jag ska vara med på riktiga jakten... får annars muta arrangören med kakor :p

Varför blir du nervös nu...?
Jag ska också till Herrevadskloster, och är taggad till tusen! Ska bli så himla himla roligt!!!:bump:

Min Kalle kan mycket väl få för sig att hinderna är läskiga eller så tycker han att det är skitskoj och brallar och håller på.
Har förträngt hans mindre positiva sidor fram tills nu ;)
Har dessutom inte kunnat rida ut med sällskap på flera år så han tycker garanterat att livet är latjo :angel:

*Kl*

Jag planerar att ta ut min gamla ponny i jakten på Revingehed. Jag jobbar dock och vet inte om jag kommer få semester beviljad så jag vågar inte föranmäla :crazy: Får hoppas att jag vid positivt semesterbesked kan anmäla på plats. Det är en något högre avgift men det överlever jag nog :laugh:

kl

första hubertus jakten avklarad :banana: var regn när jag åkte hemifrån men fint hela ritten, och precis när mastern förklarade förjakten klar så kom det en enorm störtskur som varade i en timme sisådär :rofl: så alla blev så där härligt dyngsura och hade extremt fort därifrån :p. hästarna blev åtminstone lätt lastade(för dom ville också därifrån :p).
själva jakten gick bra ^_^ de 2 första hinderna gick galant och mötet med några kossor(bruna(de svartvita ät mycket farligare)) gick också super bra ^_^. dock så bröt häst j*klen ut på de båda 2 sista hinderna hade henne rakt mot första hindret och tänkte flyta med efter hästen före, men nej det ville inte C :/, hindret precis efter drev jag då extra mycket mot och tyckte jag hade henne inramad men nej det gick inte heller...
får ragga upp ngn som vill följa med mig ut och rida rundan igen :p. har man kämpat med att bygga fina hinder och så hoppar hästen inte dom XD.
nåja, bättre lycka nästa gång ^_^. bjuder på en trist bild på hästen i transporten då jag var själv iväg.
424657_10151178338368847_1474194478_n.jpg

Ja, det var jag :D

Det är annorlunda men superskoj, en verklig utmaning :p

Nerhoppet var spännande men gick galant :d All kredit till min häst, hon är så förståndig :love:

Vilken häst hade du? :laugh:

Ska du till Revinge? :banana:

jag hade en stor fux, halvblod med röd rosett i svansen, red precis bakom masterna från och med nedhoppet.

nej ska inte till revinge men ska vara med i öved nästa gång också ^_^, mindre risk att råka ut för kor där :p.

Aaaah! Jag minns flätan, den var fin :p Dock minns jag inte mer :angel:

Okej, ni är inte kompis med dessa fyrbenta monstermaskinena ;) Tråkigt att du inte kommer till Revinge, den jakten är riktigt fin :laugh:

Jag kommer förhoppningsvis också på nästa förjakt :)

nä jag är glad bara hästen klarar av att se kor på avstånd utan att kallsvettas och frysa fast/ skena därifrån.
kossorna igår var som tur var gömda i skogen innan hon såg dem riktigt och det + att vi travade förbi dem direkt efter hinderna + hon kunde krypa upp bakom masterns häst gjorde att vi kunde passera de hästätande odjuren hyfsat odramatiskt :D.

[*]Se till att du klarar av att galoppera i grupp med andra, märks allt för väl på fälttävlansryttare som tappar kontrollen då de annars rider terrängen själva.

:rofl::rofl::rofl: Det var nog absolut det dummaste uttalande jag nånsin läst här! De ryttare som är mest vana att rida i grupp bör ju vara fälttävlansryttare! Dels rider vi antagligen ut mest av alla, vi tränar terräng i grupp, hoppning i grupp och många ft-ryttare rider jakter o en del rider t om teamchasing. Så de som inte kan kontrollera sin häst i jakt lär ju inte vara ngn ft-ryttare i första hand iaf...

av de jag såg på denna jakten som hade problem med sin häst, var det dom som hade fullblod som hade störst jobb med att hålla koll på hästen. speciellt i skritten och när vi väntade in alla efter ett nedhopp :p .

jag har inte ridit ut i grupp innan med denna hästen, men såklart ridit i grupp vid hoppträning och ridit med mycket hästar omkring mig vid tävling osv. placerade oss långt fram i kön då hästen blev stressad av att ha så mycket okända hästar omkring sig (hamnade först efter en ponny som skuttade ut i diket och hade sig, vilket stressade upp min lilla tossa såklart :p)

det har jag inte sagt heller, har ingen aning om vem som var fältävlans ryttare och känner heller ingen som håller på med ft. menade bara att av de hästarna som blev över taggade och skuttade på stället så fort ryttaren höll in den innan galopp osv, så var fullbloden i majoritet.

hästen är halt. så blir nog ingen förjakt på söndag :(, helt svulle på ena frambenet och jag tror det kommer ifrån ett äldre halvdjupt sår som jag trodde var läkt, var fin ruva över allt och det var 2 veckor sedan hon skadade sig. + ingen svullnad på benet efter att hon fått såret, men nu 2 dagar efter jakten så är benet svullet och såret öppet(rensade bort ruvan och tvättade rent) hoppas hoppas det inte är ngt allvarligt och att det går bort av bot och rengöring av såret. suck :(

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag har ett blivande hoppsto, hon är sent tagen och har först nu börjat bli hoppad mer seriöst (8 år!) Innan dess har hon gått...
Svar
5
· Visningar
1 258
Senast: axel
·
E
Övr. Grenar vill med denna tråd få fram vad ni varit med om på hubertusjakten! (jag vill kartlägga hur man rider jakter nu för tiden) var red...
Svar
15
· Visningar
1 388
Senast: experten
·
Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 603
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden