Sv: Var lärde ni er köra?
Jag ridtränade ett travhäst när jag var yngre, och bad ägaren lära mig att köra. Han spände för två hästar, jag körde den ena och han den andra och det gick undan!
Men så var det ju också travare i tävlingskondition, inte direkt någon dressyrkörning... Men jag fortsatte köra travaren rätt ofta, ut i skogen på allehanda grusvägar.
Gick gymnasiet på Bollerup där vi hade körning (inte trav då, utan tävlingsgrenarna dressyr, precision och maraton) på schemat, och en fantastisk körlärare som tyvärr dog alldeles för tidigt... Han hann dock med att starta ett körlag på skolan, där jag var med som groom. Vi tävlade serielagstävlingar i Skåne, och fick åka till serielagsfinalen i Linköping. Otroligt kul!
Dessutom körde vi in unghästar på unghästlektionerna, eftersom det är en hel del körning på Bollerup så behövs det hästar till det. Och de hästar som av olika anledningar inte trivs som ridhästar prövas på körlektionerna istället, då är det bra om de redan som unghästar är inkörda.
Idag kör jag tyvärr inget alls, saknar det massor men det är som Seabaz skriver, det kostar så himla mycket med sele och vagn (plus att jag inte har någon egen häst.
)