Klubbtävling

Sv: Klubbtävling

Nu tog diskussionen en helt ny vändning men det är intressant det också!

Ja och efter 2013 är det övertydligt att det kan tolkas som jag skriver då ponnyryttare (även vuxen på ponny) får tävla bland storhästar fritt, kval gäller dock, och då får det ridas hej o hå bland storhästar (gäller dressyr).

Var med och ordnade en klubbtävling förra året i dressyr, det fanns inte utrymme att dela på ponny o häst så jag ringde E.W.
Det var ok, precis som det är när klubben har cm-hoppning, både ponny och storhäst hoppar samma höjder och det saknas utrymme att dela upp.

Exakt så jag också tolkat reglerna (och är det någon jag litar på när det gäller TR-tolkningar är det E.W ;) )

Sen att man försöker dela så gott det går så att inte största hästen går med minsta ponnyerna på framridningen i cm-hoppningen (nu hoppar ju de å andra sidan sällan samma höjd förutom på blåbärstävlingarna)

Ja och efter 2013 är det övertydligt att det kan tolkas som jag skriver då ponnyryttare (även vuxen på ponny) får tävla bland storhästar fritt, kval gäller dock, och då får det ridas hej o hå bland storhästar (gäller dressyr).
Den TR-ändringen gäller även hoppning.

/Lady_S

Exakt så jag också tolkat reglerna (och är det någon jag litar på när det gäller TR-tolkningar är det E.W ;) )

Ja, hon är ju den som är med och gör dem.;)

Ska bli intressant vad det lider och höra hur i h-e det tänkts nu vad gäller säkerheten och även vad gäller detta då ponny förut faktiskt var mer eller mindre bort från storhästarna.

Liknande trådar

Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 181
Senast: Murray
·
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
905
Utrustning Jag vet att tex scootboots är godkända att tävla i enligt TR. Men får man använda tex Flex Pony Boots på klubbtävlingar och pay&jump...
Svar
16
· Visningar
1 046
Senast: Nevermind
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
389
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?