Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

J
Islandshäst Verkar ni på något annorlunda sätt för att få fram vissa gångarter? Vill höra om det finns några belägg för detta eftersom jag just...
2
Svar
37
· Visningar
4 055
Senast: sambaengi
·
Z
Fälttävlan Många olika dicipliner, trav, galopp, distans, hopp, dressyr och körning. 1. Vilken diciplin? 2. Hur värmer ni? 3. Hur länge? 4...
Svar
4
· Visningar
1 009
Senast: zalaraya
·
S
Hoppning Hej undrar vad det är för skillnad på A,B ochC tränare? Undrar även hur man kvalar till Msv klasser och hur man räknar poäng. Väldigt...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: SilverLake
·
Trav ...skall min andra 00:a kvala...KrångelPelle med stort P :D Ville Världsvans kompis....New Kid in Town skall äntligen äntra...
Svar
12
· Visningar
1 008
Senast: lsz
·
J
Hoppning Hejsan! Ska börja tävla lite smått och skulle vilja veta vilka regler som gåller på framhoppningsbanan! Det är bara en liten...
Svar
3
· Visningar
961
Senast: Ylva
·
Islandshäst Såg ni nu islandshäst-SM på Tv idag??? Det kom på ViasatSport1 kl 18.00 och går i repris följande tider: 8 oktober kl 15.30 9...
Svar
4
· Visningar
1 142
Senast: TomasN
·
S
Hoppning Hej, någon mer än jag som tycker att man ska få tävla som junior till man är 20-25år och D-ponny till i alla fall 19 år. Det är ju...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: Vita_N_6520
·
Distans Har läst i senaste Hästfynd och i flera andra trådar här på Bukefalos om det här med att hålla hästarna naturligt barfota. På mer än ett...
2
Svar
22
· Visningar
2 933
Senast: Stopek
·
A
Western jag har läst lite om westernridning och tycker det verkar jätteintressabt. Någon snäll själ som har några förslag på bra information...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: Jessica_Steen
·
L
Trav Jag undrar vad som hände med Colorado IT. Är inte så travkunnig men har dock följt med lite till och från. Jag minns denne tjusige fux...
Svar
3
· Visningar
967
Senast: Nebraska
·
Distans Hej! Jag har en arab som jag tävlar distans med och jag har problem med att hålla vikten på hästen. Hästen får kraftfoder även nu på...
Svar
5
· Visningar
1 332
Senast: wowwhatagirl
·
S
Övr. Grenar Hej! undrar vad det ar för en utrustning ni har då ni rider galopp hur ni lägger på den och hur den ser ut. Undrar även hur ni lägger...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: SilverLake
·
M
Islandshäst Ja Popcorn har man ju hört, men vad finns det mer? Nu när det blir allt mörkare och det blir en del ridhusridning tänkte jag piffa upp...
2
Svar
35
· Visningar
7 252
Senast: Thruma
·
S
Western Har en quarter som jag ridit enbart westernridning på, jag tycker att jag har lite svårt ibland att få ihop honom så han jobbar...
2
Svar
29
· Visningar
2 314
Senast: Sudd
·
Trav har jag misslyckats med kapitlat :crazy: .Har letat länge efter en till häst.Grundkraven har varit helst inget sto,och absolut ingen...
Svar
15
· Visningar
1 229
Senast: lsz
·
Övr. Grenar själv fattar jag ingenting men nån kanske kan förklara mera... var hos läkarn igår... fick diagnosen kronsik ledvärk, nån form av...
Svar
10
· Visningar
3 309
Senast: Hera
·
  • Omröstning Omröstning
Islandshäst Vi har alla olika möjligheter och åsikter om var vi vill rida och för den delen kan rida. Hur har du det? Observera att det går att...
Svar
16
· Visningar
1 949
Senast: Sommartjej
·
Dressyr Vet inte om det här hamnar på rätt forum, men jag hoppas det. Är det någon som vet avstånden från hörn till bokstav, till...
Svar
2
· Visningar
4 156
Senast: farin
·
S
Fälttävlan Min kompis har en arab som är en väldigt duktig hoppare men rädd att gå i vatten,lite tips tack.Han vägrar att över huvud taget gå i...
2
Svar
24
· Visningar
2 107
Senast: stally
·
Övr. Grenar Som nog de flesta av er vet har jag ju en sida på nätet för riddarintresserade. Nu har jag äntligen möjlighet att uppdatera den så jag...
Svar
2
· Visningar
1 104
Senast: Scorpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama