Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

M
Körning finns de nån åldergräns för att tävla shettis i körning typ minimum för definns väl ingen "överålder"
2
Svar
24
· Visningar
1 728
Senast: Nora
·
E
Western villka ska till arab sm och tävla?? vilka klasser. lite dumt att det vart dyrare boxar...men men. då ses vi där isåfall!!!
Svar
5
· Visningar
909
Senast: twinstar
·
A
Dressyr :crazy: Haj haj ! Hur sjutton var det jag skulle göra i bytet... Räknar in 1, 2, 3 o byt Men hur skulle jag göra när det blev ny...
Svar
2
· Visningar
994
Senast: Saigon
·
B
Hoppning Jag undrar varför klubbarna aldrig ordnar så att man kan hoppa Clear Round i högre höjder? Alltid bara 90 cm på stor...
Svar
11
· Visningar
1 601
Senast: Xenox
·
T
Trav Min tokstolla (kallblod) har plötsligt fått tillbaks tävlingsnerverna. Hon är 17 år och har inte tävlat sen -96. Jag har kört henne i...
Svar
7
· Visningar
1 012
Senast: Tosa
·
L
Trav det finns en backe på ca 850 meter, svagt slutande, alltså ingen jätte backe men den känns när man cyklar uppför kan jag lova:P ska...
Svar
14
· Visningar
1 321
Senast: anhe
·
Övr. Grenar Åh.. Jag vet inte mycket om galoppstamtavlor mer än Songline och Heart of Oak och Richard of York.. Men ändå så beställde jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 972
Senast: Mearas
·
Övr. Grenar Så står det Häst, säljare, köpare, bud osv,... När man kollan under bud så står det "s", "k" eller "å", Vad betyder det??
Svar
6
· Visningar
920
Senast: shady
·
I
Trav Jag som länge letat efter en ganska stor häst, sto eller valack, med 100 000+ på kontot, gärna en nordis att ha till bla. monte´. Nu...
Svar
13
· Visningar
1 792
Senast: martha
·
A
Körning Måste man ha öppningsbara skackelremmar på sin sele vid marathonkörning, eller får de ligga lösa om man har korrekt anpassade draglinor...
Svar
15
· Visningar
1 436
Senast: Annapanna
·
B
Dressyr Tycker ni att det stämmer överrens med den tid ni får när ni ska tävla dressyr.Tex i LB:2 hur många ekipage hinner ni på eran ort.Här på...
Svar
3
· Visningar
803
Senast: kicki71
·
B
Trav Sitter här en lördags natt och känner mig lite förvirrad. För att göra en lång historia kort: i juni skickade min pappa ner en av sina...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: Salandge
·
B
Körning Är det någon som vet hur vanligt det är med giggar som har tak/sufflett här i Sverige? Försöker förklara för min kära mor (som...
Svar
12
· Visningar
1 400
Senast: alisson
·
M
Hoppning Kan ni inte lära er framhoppningsreglerna? Jag har en unghäst som jag är ute på lokala tävlingar med och jag håller på att bli...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 090
Senast: hopp_o_galopp
·
Hoppning Hej på er alla! Jag har funderat lite på det här med kombinationer i 1m klasser? Det får ju finnas, men hur vanligt är det? Har själv...
2
Svar
35
· Visningar
2 524
Senast: M-Meduza
·
M
Övr. Grenar Hej ! Jag är ryttare med ett handikapp och jag funderar på hur duktigt måste man vara - vad ska man kunna. Är det någon som kan svara på...
Svar
1
· Visningar
1 256
Senast: busfro
·
J
Islandshäst Jag har under en period fått fram en bra trav på Pållan där hon söker sig framåt och nedåt och arbetar med ryggen. Det har varit...
Svar
13
· Visningar
1 459
Senast: Boj
·
H
Western Vad gör ni för att få era hästar att arbeta ordentligt med bakdelen? Jag skulle behöva lite olika tips ... har en 4årig haflinger som...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: __sandra__
·
S
Western Köpte en sadel till pollen förra året, som jag tror han har växt ur. Fick hjälp med att få den utprovad. I vintras fick han torra...
Svar
2
· Visningar
915
Senast: Sudd
·
P
Hoppning ..sker det vid ponny på lokaltävlingar? när blir man uppklassad och när blir man nedklassad isåfall?
Svar
1
· Visningar
869
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama