Vilja gå i vatten.

Har aldrigt skrivit en bokstav om att att alla hästar skulle kunna hoppa alla typer av gravar etc.Har enbart uttalat mig om att om ett ledarskap finns befäst så hade inte hästen varit så " blockad" av detta vatten. Då denna häst tränas för fälttävlan så tar jag för givet att det är små vattenhinder de tränar på och inget annat. Jag har aldrig menat att vilken häst som helst kan hoppa hur stort och långt som helst,och har inte uttyckt mig så heller. Inte meningen att vara diffus,isåfall ber jag om ursäkt!!
Men,det är så intressant att se hur många som har problem vid lastning av sin häst, vatten, vara ensam eller något annat. Vill bara kunna hjälpa till då det är sådant här jag sysslar med. Med detta vill jag bara poängtera att jag inte menar att alla har problem eller att jag är någon expert. Så snälla ni,misstolka inte detta nu.
Tillbaka till vattnet. Jag pratar om vatten överhuvudtaget. Att kunna bada med sin häst i havet eller i någon sjö eller vad som helst,inte bara vid "hoppning".
Alla har inte kapaciteten att bli bäst eller ens bra.men att gå i vatten kan alla hästar göra och har inget med deras kapacitet. Det ör det jag menade. Hoppas att jag förklarade lite bättre nu kanske!!
Vill ju faktiskt bara hjälpa till!!! :banana:

Hej cia!Skäms lite över att jag inte tackat för ditt engagemang i frågan...
Vill nu berätta att S läst alla inlägg.Hon skrattade gott åt mitt utalande om araber,vi känner ju varandra väl!
Kunde här ta upp en välrenomerad veterinärs uttalande ang: araber ,men avstår.....
Den här araben galloperar gärna genom kända vattenpölar ,men tvärnitar om det är n.g.t nytt vatten.
Ledarskapsövningar eller inte.S vill gärna starta någon deb.klass då allt det övriga går m.k.t bra.
Har du själv någon arab som tävlar fälttävlan?
Jag har själv en halvblodshäst som tycker det är förfärligt att behöva utstå vissa saker,men han gör det likssom för min skull ,håller för ögonen och kliver på,innebär detta att jag lyckats i min roll?
Just denna häst har övervunnit m.k.t trots sitt snurriga inteleckt(felstavat).
Vi diskuterar m.k.t angående S arab,och tror att kanske tiden och åldern kommer att få honom att mogna.
Vänl. Stally :)

Det är lugnt stally!! Helt OK! Det verkar ju som om du har fixat det kanon med din pålle!! Ja,jag har en arabkille själv.Tävlar inte med honom då han bara är 4 än!! Men han kommer att komma ut till fälttävlansbanorna senare!
Visst kommer det bli bättre med tiden och med hennes häst mognande!! Helt säkert!! Hälsa henne att inte ge sig!
Lycka till båda två!! :p

Sv: Re: Vilja gå i vatten.

Nu är det gjort!!!!!! :)

Killen har efter enträget tränande mognat!

Nu galopperar han utan att ens höja ögonbrynet igenom vatten!!! :bow:

Debutantstarten är inom räckhåll för min kära vän och hennes Liam!!! :bump: :bow:

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: Kristall10
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: Nova123
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 814
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama