Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Hur långa ska tömmarna vara? Jag vet inte hur långa mina tömmar är men jag tycker att dom är för långa(blir så himla mycket att hålla...
Svar
10
· Visningar
1 239
Senast: åke
·
F
Körning Hur länge skrittar travar galopperar ni per körpass? :bump:
Svar
8
· Visningar
1 186
Senast: åke
·
R
Körning Jag har en travsele, kan jag köpa en baksele och koppla ihop på den - eller är det helt bortkastat? Eller är det kanske tom onödigt? Han...
2
Svar
22
· Visningar
2 067
Körning Nu till våren ska jag köra in min shettis, ohoow :banana: Han är en valack på 9 år. han har alldrig blivit riden lr körd förut pga en...
Svar
11
· Visningar
1 017
Senast: rock_89
·
Körning Finns det någon här som har något knep för att få hästen att inte slå i vagnen när man ska galoppera? Min häst är snäll i skritt o...
2
Svar
21
· Visningar
2 613
E
Körning Framsidan på senaste H***focus tidningen.. Har ni sett hur lokselen har satt sig på den hästen?! Fint, inte :crazy: (enda bilden jag...
2
Svar
29
· Visningar
2 414
Senast: Corminta
·
F
Körning Det fick jag höra, eftersom skaklarna på min vagn inte ligger så nära hästen som personen i fråga skulle vilja att de gjorde. Nu...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 848
Senast: foxtrot
·
Körning Har en värmlandssele från Hööks som jag har lite bekymmer med. Innan nån påpekar att däckeln är dålig så kan jag meddela att jag köpte...
Svar
6
· Visningar
1 311
Senast: Cilva
·
Körning efter o ha skumläst lite här så har jag fått den uppfattningen att svängel är det bästa. (Alt. utan då) Men alla ha inte svängel? Jag...
Svar
4
· Visningar
1 106
Senast: Hertiginnan
·
R
Körning Vad har ni för källmaterial ni som dömer ut selar?
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: svea
·
Körning Hej ju mer jag tittar på bilder på körhästar desto mer förvirrad blir jag, Hur ska bakselen sitta? Ska den remmen vad den nu heter sitta...
Svar
3
· Visningar
1 434
Senast: TinyWiny
·
C
Körning På senior är det en tråd om Bukefalos/stallet 10 år... Där har de lagt in en länk om arkiverade trådar från stallet...
Svar
8
· Visningar
1 050
Senast: Nora
·
Körning Vad tycker ni som kan mycket mer än jag om börjes finsele? Sedan undrar jag också hur jag vet vilken storlek jag ska ha om jag...
Svar
2
· Visningar
791
Senast: Nora
·
I
Körning I helgen var jag med min häst på körkurs och det var bland det roligaste jag har varit med om, man blir helt frälst och förstår inte...
Svar
3
· Visningar
1 771
Senast: Hilly
·
Körning Här är min flinga med skygglappar och nu undrar jag om de sitter rätt? Rätt höjd? Sitter de för nära ögonen? Tacksam för alla svar!
2
Svar
22
· Visningar
1 992
Senast: Lill76
·
Körning Vet att gammalt tillbaka så har man använt en "båge" som, jag tror, sitter fast i skaklarna och går högt över ryggen alltså ovanför...
Svar
14
· Visningar
1 393
Senast: nilema
·
Körning ja nu är det såhär att jag skall köra in en liten b-ponny. Vi använder en hemmagjord sele när vi harvar ridhuset med henne, men den kan...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 428
Senast: _L_
·
Körning Nu har jag varit förvirrad tillräckligt länge! på vliken sida ska man egentligen sitta i rockarden/på kuskbocken?? Har sett bilder...
Svar
18
· Visningar
1 912
Senast: pufffan
·
Körning Är det igentligen någon skillnad på en "vanlig" rockard och en u formad rockard? U formade är ju betydligt lättare att stiga i och ur...
Svar
1
· Visningar
613
Q
Körning Hej! Nu har jag har sett nog av skettisen som går i hagen och drar... Han har hittills fungerat som sällskap. Har bestämt mig för att...
Svar
5
· Visningar
1 514
Senast: Qila
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka