H***focus!

Sv: H***focus!

Lägger till till ovanstående (till till? :o ); Lättnad att det inte var så illa som det såg ut, kunde ju varit något helt annat..
Eller ja ni fattar vad jag menar.

Det är ingen som sagt att det såg bra ut på bilden. Du har helt rätt i att det inte ser så roligt ut. Och bara för att det ser bra ut när de kör i vanliga fall så betyder ju det inte att selen på bilden passar bra. Så ta det lugnt;)

Jag tar det lugnt :p

Jo, jag skruvar upp mig vääldigt lätt :o Jag är sån.. Tyvärr kanske :p

"Åh neeeeeeej, jag gjorde fel!! Måste gottgöra, MÅSTE gottgöra.." :p

tycker inte heller att man sätter en sån bild i en tidning!

Hästen är en välkänd kallblodstravare, med en massa prispengar på sitt konto. En super härlig häst som nu mera tävlas i körning msv klass med goda resultat.
Har aldrig sett dom använda loksele tidigare, så det är nog enbart för slädensskul. Härlig bild för övrigt!
Tror inte att selen ligger så illa när hästen är i drag. Reagerar heller inte nämvärt på bettslingen, troligen är kedjan lite lång där av faller bettet igenom för mycket. Men med tanke på att hästen lätt blir hög i formen så har man säkerligen rekomenderat honom att ha lång kinkedja för att få mera tryck i nacken.
/M

Väääldigt snygg häst för övrigt :d :love: Sån som man inte skulle tacka nej till.

Jag var där. Tog mängder med bilder. Tittade igenom allihop nyss. Jo visst, det ser inte bra ut. Som jag ser det, så är det de "stumma" skaklarna som gör att det blir knasigt. Dom har sin höjd över marken och det går inte att ändra. Det ser bättre ut i skritt när han drar med huvudet lägre. I traven höjer han sin framända flera decimeter för att sendra järnet. Att ställa selen bättre i förhållande till de skaklarna är nog svårt. Å andra sidan gled det lätt, lätt på isen så belastningen var nog inte stor alls.

Okej. Nej han drog väl inte så tungt som du sa så belastningen blev väl inte så stor.

tycker också att det ser ut som om man inte kan ställa in selen bättre till släden men jag undrar varför han inte har en brösta istället.
tycker det borde vara lättare att få en rak draglinje då

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är och har nästan alltid varit singel. Kanske inte helt frivilligt men ändå självvalt kan man säga. Problemet är att jag sen typ...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
14 366
Senast: Svartkatt
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 786
Senast: Lavinia
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 589
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar