Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

P
Körning Hej mine venner. Jag har så varmt här i stugen så det går ju int till att sove. Så jag tänkt titt in lite här. Jag trodde int att det...
Svar
4
· Visningar
955
Senast: Fia-Lina
·
Körning som fått pålagringar i båda fram o ej kan gå som dressyr häst. Han har får ej gå på böjt spår för att inte slita på kotorna. Min...
Svar
4
· Visningar
881
L
Körning Varför använder man baksele?
Svar
2
· Visningar
783
Senast: sjoberga
·
Körning Har nu bestämt mig för att först och främst köpa en bröstsele eftersom "lillkillen" kommer köras in med rockard och även tränas med...
Svar
15
· Visningar
2 181
Senast: skogstomten
·
Körning Snabbkopplingen på b*rjes, Har den försvunnit från hemsidan eller är det bara jag som inte kan leta? Fyller ju år snart. ;)
Svar
1
· Visningar
676
Senast: JennyK
·
Körning När jag letade häst såg jag på ett ställe att de satt fast svängeln med ett par remmar istället för att svetsa på ett metallfäste. Det...
Svar
9
· Visningar
2 238
F
Körning Titta vad jag hittade idag, ett tufft tillbehör till vad jag kan tyda är en Pfiffrockard. Eftersom det är i princip samma modell som en...
Svar
5
· Visningar
1 126
Senast: Fjunet
·
Körning Har nu varit och tittat på en maratonvagn som jag är intresserad av, vi mätte spårvidden och den visade sig vara 123.5 cm. Men visst...
Svar
11
· Visningar
2 019
Senast: zorpen
·
R
Körning Finns de maratonvagnar till enbet i stl. shetland eller är dom som finns på ex Tidaholm för par/fyrspann?
2
Svar
24
· Visningar
3 443
Senast: Carolus
·
Körning Jag har fått en gammal jättefin 4-hjulsvagn med trähjul. Ska nu sätta igång och skrapa bort den flagade färgen och sen måla i ordning...
Svar
2
· Visningar
1 009
Senast: Dorinda
·
M
Körning Har ett varmblod som fungerar som läromästare åt mig när det gäller körning ;) Använder mig av en rockard byggd på saab-axel och ett...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Trygg
·
Körning Har funderat lite kring problem med brända hästar Det är självklart helt oförlåtligt om det skulle hända men vad gör man sen, hur...
Svar
5
· Visningar
1 237
Senast: Corminta
·
Körning Idag har jag kört min nya lilla pålla för första gången och alldeles själv! *lycklig* Lite ovan och fumlig som jag är så är jag himla...
2
Svar
30
· Visningar
2 249
Senast: Lejonelle
·
Körning *fundering* Var ute o körde litegrann idag, länge sen, hästarna har väl mer eller m indre semester.. :) Har ju min equilexsele och...
Svar
7
· Visningar
1 177
Senast: MittNyaJag
·
F
Körning Nu har sommaren kommit och man märker att folk föredrar att sitta i solen än på körforumet :angel: Så jag tänkte, för att hålla koll på...
Svar
17
· Visningar
1 238
Senast: gadriel
·
J
Körning och hur gjorde när ni ville börja köra, för det finns inte inlagt som lektion på ridskolan så hur lärde ni er? har alla egen häst som ni...
Svar
4
· Visningar
924
Senast: Lejonelle
·
Körning Jag har sökt info här på körforumet, men hittar inte svar på min fråga, så nu gör jag en ny tråd! Jag håller på och tömkör vår ponny...
Svar
7
· Visningar
928
Senast: Jenny1
·
Körning Har nu äntligen fotat lite med hästen förspänd. Skulle vara glad om jag fick lite kommentarer angående selningen. Vilka justeringar...
Svar
17
· Visningar
2 123
Senast: LIA
·
R
Körning Vill någon lägga in bilder på draglinor med snabbkoppling...gärna fästa i skakeln. Kan man "bygga om" draglinor modell dom man får...
Svar
3
· Visningar
3 091
Senast: RebeckaKihlberg
·
Körning Nu har selen kommit, frågade förut i en tråd här om tipps på¨vilket sele ja skulle köpa. Ja köpte den ni tippsade om.. jag har börjat...
2
Svar
22
· Visningar
1 983
Senast: _L_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?