börjat tömköra nu, * bilder*

Sv: börjat tömköra nu, * bilder*

Driveout har bra vagnar!!! Görs efter ponnyns/kuskens mått! :)
Ponnyrockard "Ponny Tuff" pris i standardutförande: 7290 kr inkl. moms!

Jens A har billiga (lägst runt 3300 kr och uppåt) men se till att få svängel och bakselefästen på! + gärna stötdämpning :D

Bullet ponny rockard avsedd för trav, är användbar om man har nån som kan svetsa dit svängel och baksele fästen. Kostar runt 4300 kr och uppåt. Börjes tror jag har liknande. Och Stall Berg

Ang din sele så mät shettisen:
Bröstomfång = vilken strl du ska ha på däckeln
(Från mungipa över nacken till mungipa = vilken strl på huvudlaget (tränset))
Från armbåge runt bringan till armbåde = vilket strl på bröstan

Tycker du borde prova shettis strl om du har ponny strl nu, men eftersom du gjort hål i selen kan du inte byta...
Jag vet inte hur duktig skomakarn är (sadelmakare brukar det annars vara!) men korta bakselen lär han ju göra!
Men resten ser ut att passa ändå (fortsätt med håltången :angel: :crazy: )
Har du fler bilder?

/L

Min shettis är ca 100 cm hög. Jag beställde från equilex en strl shetland på min sele, och den var också lite för stor. Men däckeln passade precis.

Om jag byter den så småningom så köper jag en i strl mini.

Tillsvidare kan jag använda min utan några problem, finns ju håltång...

Aha den är lite stor i storleken samt gjord i "hästmått" med lite större brösta o baksele :(
Men mini borde passa men den blir väl dyrare då? Standard selen?
Eller finns hobby selen i mini?

Liknande trådar

• Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 998
Senast: Görel
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 783
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 611
Senast: Blyger
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 590
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?