Sv: börjat tömköra nu, * bilder*
Driveout har bra vagnar!!! Görs efter ponnyns/kuskens mått!
Ponnyrockard "Ponny Tuff" pris i standardutförande: 7290 kr inkl. moms!
Jens A har billiga (lägst runt 3300 kr och uppåt) men se till att få svängel och bakselefästen på! + gärna stötdämpning
Bullet ponny rockard avsedd för trav, är användbar om man har nån som kan svetsa dit svängel och baksele fästen. Kostar runt 4300 kr och uppåt. Börjes tror jag har liknande. Och Stall Berg
Ang din sele så mät shettisen:
Bröstomfång = vilken strl du ska ha på däckeln
(Från mungipa över nacken till mungipa = vilken strl på huvudlaget (tränset))
Från armbåge runt bringan till armbåde = vilket strl på bröstan
Tycker du borde prova shettis strl om du har ponny strl nu, men eftersom du gjort hål i selen kan du inte byta...
Jag vet inte hur duktig skomakarn är (sadelmakare brukar det annars vara!) men korta bakselen lär han ju göra!
Men resten ser ut att passa ändå (fortsätt med håltången )
Har du fler bilder?
/L
Driveout har bra vagnar!!! Görs efter ponnyns/kuskens mått!
Ponnyrockard "Ponny Tuff" pris i standardutförande: 7290 kr inkl. moms!
Jens A har billiga (lägst runt 3300 kr och uppåt) men se till att få svängel och bakselefästen på! + gärna stötdämpning
Bullet ponny rockard avsedd för trav, är användbar om man har nån som kan svetsa dit svängel och baksele fästen. Kostar runt 4300 kr och uppåt. Börjes tror jag har liknande. Och Stall Berg
Ang din sele så mät shettisen:
Bröstomfång = vilken strl du ska ha på däckeln
(Från mungipa över nacken till mungipa = vilken strl på huvudlaget (tränset))
Från armbåge runt bringan till armbåde = vilket strl på bröstan
Tycker du borde prova shettis strl om du har ponny strl nu, men eftersom du gjort hål i selen kan du inte byta...
Jag vet inte hur duktig skomakarn är (sadelmakare brukar det annars vara!) men korta bakselen lär han ju göra!
Men resten ser ut att passa ändå (fortsätt med håltången )
Har du fler bilder?
/L