Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Trav Jag har haft 2 travar och jag har velat träna med. Men vart ska man ha? Måste man ha en travtränare då?
Svar
8
· Visningar
1 361
Trav Intresserad av att ev. betäcka med honom. Om du har en bebbe efter Faksen, vad har du för blod på stoet? Vill veta det mesta. Gira...
Svar
4
· Visningar
1 075
Senast: schelin_j
·
Trav Kolla denna hästen på STC: Yankee Granite Varför har han så mycket på sig i tvångspris summa? Han importerades från Usa till Norge...
Svar
2
· Visningar
2 474
Senast: Konie
·
Trav Tänkte starta en tråd där alla vi som har kör-/monté-licens kan redovisa när vi ska starta samt hur det sedan gick i loppet! (gärna med...
8 9 10
Svar
185
· Visningar
15 700
Senast: Monté
·
P
Trav Hej! Jag har ett Gotlandsruss, som håller på att köras in, men hon är väldigt bakrädd, och har lätt för att resa sig om hon blir rädd...
Svar
4
· Visningar
1 399
Senast: Piila
·
Trav Har funderat på det ett tag, varför tar man inte ett rejält tag i tömmarna och stannar hästen så när den börjat galoppera och man är...
Svar
12
· Visningar
1 331
Senast: PÄMMI
·
K
Trav Kompisen har en 6-årig vallack som tävlas. Foderstaten ser för mig balancerad ut och ger ett bra resultat när vi räknar på den, med...
2
Svar
23
· Visningar
2 397
Senast: Cappis
·
Trav Hade en såndär trevlig diskussion med min far igår om frysmärkning. Han påstår att en häst med felaktig benvinkel aldrig skulle...
Svar
9
· Visningar
1 081
Senast: BitterAss
·
Trav Var ute o körde m rockarden. Av okänd anledning, från ingenstans, gör hon några kraftiga bocksprång (har ALDRIG hänt förut) varvid ena...
Svar
18
· Visningar
1 500
Senast: fallon
·
Trav Har funderat lite på hur det fungerar när man leasar en travhäst... Har aldrig gjort det själv, men vet ju att många gör så nu för...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 396
Senast: Konie
·
Trav Som rubriken lyder, vilka bett brukar ni rida med i montélopp? och vilka tyglar? Gummi, vanliga, dubbla, stegtyglar osv? Skulle...
Svar
16
· Visningar
2 626
Senast: Heffaklumpen
·
Trav [Lite bakgrund om damen först]Känns som att jag sitter fast lite ang. min ponny. För er som inte vet, är hon en 12 år gammal russdam som...
Svar
6
· Visningar
1 020
Senast: Tagliabue
·
H
Trav Jahapp då är vi där igen. Mitt kallblod vägrar äta sin pellets! Helt plötsligt så duger det inte längre. Precis samma sak hände i...
Svar
5
· Visningar
1 048
Senast: juvelen
·
B
Trav Hej! Ge inte hästen havre, för då springer han ut selen har man hört... Min häst får bara korn... idag så red min tjej galopp & trav...
Svar
9
· Visningar
1 310
Senast: Fnobby
·
Trav Hur tänkte Anders Lindqvist här? Kan någon förklara? Så här skriver Anders: "Jag vill starta en viktig debatt (...) Jag...
2
Svar
24
· Visningar
2 912
Senast: missdragon
·
Trav Vad tycker ni om att dom kör travtävlingar trots att det är konstaterat A2 i ett stall på banan?:eek: Det finns en annan travbana utan...
Svar
12
· Visningar
1 459
Senast: Linna
·
P
Trav På no-lektionerna går vi just nu igenom travhästars avel, och inavel verkar ju förekomma rätt mkt. Vad är det för posetivt med...
Svar
2
· Visningar
1 127
Senast: fethajja
·
H
Trav Hejsan Vad fodrar ni med till starthästar/ unghästar? Jag har hört så himla mycket olika nu vad som är bäst. Jag använder...
Svar
12
· Visningar
1 353
Senast: fethajja
·
M
Trav Någon som skulle kunna hjälpa mej med lite fakta om Kanadas travsport, och vad som skiljer den från Sveriges travsport? :confused...
Svar
3
· Visningar
1 275
Senast: Corminta
·
Trav Undrar lite hur ni andra gör,om eran häst startat och den gjort sämre prestation än väntat, kollar ni då upp den med veterinär efteråt?
Svar
7
· Visningar
1 352
Senast: solros
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka