Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

F
Hoppning Vad har ni för broddar när ni hoppar på gräs? Storlek? Har ni olika stora broddar i samma hov?
2 3
Svar
40
· Visningar
4 277
Senast: ibiza05
·
J
Hoppning Om hästen stannar och sen hoppar stillastående, ska det verkligen räknas som vägran då? :p
Svar
9
· Visningar
1 210
Senast: Daredevil
·
S
Hoppning Heej! Min ena ponny är väldigt stark, speciellt när han får hinder framför sig, då är det helt omöjligt att hålla honom! Jag har...
Svar
8
· Visningar
1 054
Hoppning Inte riktig koll på var jag ska lägga denna tråd men jag provar här. ;) Ska ju tävla på gräs till helgen = gräsbrodd = boots. Har inte...
Svar
8
· Visningar
980
Senast: BernT
·
Hoppning Jag ska hjälpa min lillasyster att hoppa hennes häst imorrn, så jag behöver lite tips på övningar. Hästen är en riktigt rutinerad sak...
Svar
7
· Visningar
1 682
Senast: BernT
·
Hoppning Någon här som har den sadeln? Är ni nöjda? Vad passar den för häst?
Svar
5
· Visningar
1 474
Senast: Rebecca_R
·
L
Hoppning Vad är det som håller på att hända med den Svenska marknaden? De begärda priserna på hästarna har stigit något enorm de senaste åren, i...
2
Svar
23
· Visningar
3 506
Senast: Leteng
·
Hoppning Panik!! har köpt eskadron framskydd i läder men hittar nu ej bakskydden som ju är godkända för 5 åringar att ha o dett aär 3e paret jag...
Svar
1
· Visningar
927
Senast: lilla_busan
·
L
Hoppning Jag har hört att det är bra att hoppa mycket på låga hinder. Han tävlar LD-LB. Varit med i DIV II i ponnyalsvenskan. och startat nån...
Svar
6
· Visningar
2 185
Senast: LoVe_GaNdY
·
Hoppning Söker hoppsadel till rakryggat halvblod med ganska platt rygg. Har nu en äldre Albion Style dressyr MM 17" som passar riktigt bra...
Svar
3
· Visningar
1 397
G
Hoppning Jag har ett c- ponny sto, som hoppar super. Men på min första ute hopptävling i år så brakar vi in i en oxer då hon missbedömer...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Whiplashr
·
C
Hoppning Ska köpa en hoppsadel till min halvblodskorning, han tävlar på hobbynivå, 1m-1,20m. Vill inte köpa en sadel för typ 4000kr då ekonomin...
Svar
6
· Visningar
1 180
Senast: hopp_o_galopp
·
Hoppning Min häst är 4 år gammal, och när vi hoppar måste han alltid nosa på alla hinder innan, annars vägrar han! Får han nosa på dom går det...
Svar
4
· Visningar
1 032
Senast: hopp_o_galopp
·
S
Hoppning Vad ska jag göra för att förbättra pållans teknik? Hennes ben är lite hängande, eller vad man ska säga, skulle vilja att hon drog upp...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Cannon
·
Hoppning Har letat lite, men hittar ingen gammal tråd som kunnat svara på mina frågor. Jag har funderat på att köpa ett riktigt snyggt set av...
Svar
11
· Visningar
2 954
Senast: Hot_N_Tot
·
K
Hoppning Nu ska jag göra en liten Buke-undersökning om vad bukemänniskornas hopphästar äter! Min ponnys foderstat som hon äter nu: 9 kg...
2
Svar
32
· Visningar
2 586
Senast: Jardina
·
I
Hoppning Jag ska tävla om 2 veckor och har ingen säkerhetsväst! jag hatar verkligen ridvästar och vill därför ha en väst med så mycket rörlighet...
Svar
11
· Visningar
1 059
Senast: Ebine
·
Hoppning Jag rider och tävlar en sjuårid D-ponny, ridskolehäst. Han kom till ridskolan i somras och var då inte så utbildad, men har gjort stora...
Svar
11
· Visningar
1 065
Senast: LLaika
·
Hoppning För många år sedan så tävlade jag mycket i hoppning och hade då en förbygel på min häst. Nu börjar jag så smått komma igång med min...
Svar
5
· Visningar
1 927
Senast: Corax
·
P
Hoppning Heej!:):) Jag undrar om man kan löshoppa utan att ha en paddock?? Kan man sätta upp linor ändå på ett fält elr i en hage?? Tacksam...
Svar
9
· Visningar
1 140
Senast: Energi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka