Barn

Om och kring barn och att vara förälder. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

• Låst
Övr. Barn Jag undrar om man måste ha någon slags formell utbildning för att bli dagmamma? Jag är 22, har gått ett år på lärarprogrammet, arbetat...
Svar
13
· Visningar
5 451
Senast: Planeta
·
  • Låst
Övr. Barn Är i vecka 19+3 och allt har gått bra hittils förutom att mitt liv vart väldigt jobbigt. Först pappan som ju kom tillbaka och skulle...
Svar
13
· Visningar
1 476
Senast: pigleton
·
  • Låst
Övr. Barn Fick nyss ett SMS. :eek: "Blev en tjej kl. 11:32. Vikt 3130, längd 50. Ingen smärtlindring!" Det är väl bara att utbringa ett...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 001
Senast: Petronilla
·
  • Låst
Övr. Barn I helgen träffade vi sambons föräldrar samt bror med familj. Sambons brorsdotter är 2,5 och söt som få. Förut har hon varit ganska blyg...
Svar
17
· Visningar
1 751
Senast: alazzi
·
N
  • Låst
Övr. Barn Hej! Undrar om någon här har erfarenhet av Teuto**a barnvagn och har någon åsikt om de är bra? Är de värda sitt pris...
Svar
13
· Visningar
1 589
Senast: Nordstjernan
·
S
  • Låst
Övr. Barn En skön bild med fokus på tuttfixering: http://surl.se/dhv
Svar
7
· Visningar
1 241
Senast: snurran
·
  • Låst
Övr. Barn Har en fundering kring detta. Själv tycker jag det är helt fel, men det kanske finns en anledning till att "de" (hanssyskons familj, läs...
Svar
4
· Visningar
1 018
Senast: Sammet
·
  • Låst
Övr. Barn Det var länge sedan jag var ute i festarsvängen och svängde "de lurviga" men nog minns jag hur det kändes att vara bakis. Här är tipset...
2
Svar
22
· Visningar
3 708
  • Låst
Övr. Barn Hur många barn brukar det vara i en småbarnsgrupp? Vår lille ska börja på dagis om ett par veckor och det är 15 barn på 3 personal. Är...
Svar
8
· Visningar
981
Senast: cilvia
·
  • Låst
Övr. Barn Sitter här och känner mig helt villrådig. Är hemma pga sjukdom och var ner till dagmamman med vantar som glömts hemma. Och då visar det...
2
Svar
32
· Visningar
2 860
Senast: break_a_leg
·
M
  • Låst
Övr. Barn Ja, frågan syns ju i rubriken. Funderar över vilka alternativa lösningar jag har när den dagen kommer eftersom jag drar öronen åt mig...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 799
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Övr. Barn Det finns ju för- och nackdelar med att ha ensambarn, massor av barn och allt däremellan. Nu skulle jag vilja höra Era resonemang om...
Svar
12
· Visningar
6 279
Senast: mimus
·
T
  • Låst
Övr. Barn Vissa föräldrar verkar ju anse att barn ska gå runt och vara tacksamma tjugofyra timmar om dygnet för att man faktiskt får mat varje dag...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 951
Senast: Lambi
·
  • Låst
Övr. Barn Ha då har den biologiska klockan börjat att ticka för fullt. Vill ha bebis men har inget jobb mer än några timmar i veckan, ska snart...
Svar
4
· Visningar
1 158
  • Låst
Övr. Barn Jag la in den här på barn först, men Lobelia hade lite synpunkter på innehållet och tycker att den hör hemma här på senior istället. Jag...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Nidorina
·
K
  • Låst
Övr. Barn *Liten spinn-off på hönsmammatråden...* När mina barn är och rider lektion (haft två bonusdöttrar i nybörjargrupper hittintills...
Svar
19
· Visningar
1 512
Senast: cili
·
  • Låst
Övr. Barn Min lilla tjej är nu snart ett år. Storebror är på förskolan tre förmiddagar i veckan. Eftersom tjejen nu har riktigt bra sovvanor...
2
Svar
22
· Visningar
2 616
Senast: Daydream
·
  • Låst
Övr. Barn Sett ett par avsnitt av Nannyakuten på TV nu (går just nu på Kanal 5) och jag blir ju mörkrädd. HUR STÅR DE UT? Föräldrarna alltså. Bara...
2
Svar
27
· Visningar
2 923
Senast: Daydream
·
M
  • Låst
Övr. Barn Hej ! Min dotter vill inte gå till skolan pga att hon har blivit beskylld för att ha gått in på en annans tjejs Lunar och svarat på...
2
Svar
28
· Visningar
2 522
Senast: Meg
·
L
  • Låst
Övr. Barn Jag vikarierar på ett dagis med tre avd. 1-5år med 22-23 barn i varje. Innan jag började här så timvikade jag på lite andra dagis där...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: Tokmaja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25