C
chrysler
Sv: Gillar inte barn
Visst...men 16 år är väl ingen optimal ålder att få barn vid direkt
Visst...men 16 år är väl ingen optimal ålder att få barn vid direkt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
mandalaki skrev:Det där håller jag inte alls med dig om. Att sterilisera sig, eller bara välja att inte ha barn, är inget meddelande till nån annan - det är en privat fråga.
Och att man för att slippa detta äckel minsan tänker sterilisera sig.Och jag är så förbannat trött på alla kompisar som fått barn. det FINNS annat och prata om än hur mkt sin unge har spytt och hur färgen på skiten ser ut och hur många tänder den har fått..
mandalaki skrev:Jag har inga barn men har aldrig föreställt mig att det skulle kunna tolkas som ett meddelande till nån annan. Lika lite som jag tolkat andras barntillverkning som ett meddelande till mig. Men jag kanske inte är så signalkänslig på den punkten
Inte_Ung skrev:Men om de står där och gastar om att de vill slippa de äckliga krypen i sin närvaro och att föräldrarna som älskar sina barn är puckon med välling i hjärnan, då så blir det provokativt för en förälder.
För det gör att man känner sig ovälkommen.
Men de kan ju vara svåra att förstå sig på.mandalaki skrev:Jag tycker inte att man KAN gilla eller ogilla barn - barn ÄR bara.
Den var mest som ett exempel på varför jag kan förstå att man kan ha problem med att gilla barn.mandalaki skrev:Neeej, inte hunddiskussionen - är du på hugget i dag ?
JA, du ser, man gillar ju inte direkt det.Jag kan ju säga att om jag träffade på ett barn som runkade mot mitt ben skulle nog min vänliga inställning förändras något. Åtminstone om han var över 12
Men det är ju en annan sak.asmodeus skrev:Att inte tycka om hundar eller andra djur är mera "accepterat och förståeligt". Så uppfattar jag det iaf.