Barn

Om och kring barn och att vara förälder. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Småbarn Min systerdotter har, till sin mammas stora fasa, nog ärvt samma gen som mig. Hon är hästtokig trots att hon bara suttit på en häst vid...
2
Svar
22
· Visningar
1 989
Senast: Petruska
·
Småbarn Halva min släkt är tyskspråkig och jag vill verkligen att I ska kunna kommunicera hyfsat problemfritt med dem i framtiden - något jag...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 922
Senast: leia
·
Småbarn Treåringen kommer få minst en Ingrid-bok i julklapp, men vilken/vilka böcker sex-åringen ska hitta under granen är svårare. I den ålder...
Svar
19
· Visningar
1 127
Senast: Sunshine
·
Småbarn Söker tankar och omdömen kring bilbarnstolen Concord Transformer T/XT som vi hittat på några svenska nätbutiker men inte i någon...
Svar
7
· Visningar
1 650
Senast: ThomasM
·
Övr. Barn Min åttaåriga son sliter strumpor något alldeles förskräckligt. Eftersom jag bor i obygden är det inte bara att kila iväg att köpa. Kan...
Svar
10
· Visningar
854
Senast: Emiro
·
Småbarn Det har i närheten av dotterns förskola/ortens grundskola uppmärksammats en man som uppträdde underligt och iakttog barnen. Personalen...
Svar
18
· Visningar
1 229
Senast: Zewz
·
Övr. Barn Spinoff på @Petruskas tråd om hur man kan tänkas tala med barn om tiggare. Hur talar man med barn och tonåringar om IS! Hur förklarar...
Svar
7
· Visningar
948
Senast: LiZH
·
Småbarn Har precis kommit hem från ett utvecklingssamtal från föris och jag är ARG, förbannad och vansinnig. Vi har fått lite hintar om att...
2
Svar
28
· Visningar
6 180
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Tänkte för en gångs skull vara ute i god tid och fylla i ansökan om föräldrapenning nu. Men på sista sidan ska man fylla i hur många...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: Elisha
·
Övr. Barn Har en 13åring i min närhet som VERKLIGEN behöver jobba på sin engelska. Funderar på om man kunde hitta någonting där hon fick jobba med...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 077
Senast: Mirre
·
Övr. Barn Jag umgås ganska regelbundet med en liten 4,5 år gammal kille. Förutom att vi ses familjevis en hel del, brukar jag hämta honom tidigt...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 935
Övr. Barn Nu är jag nyfiken. Finns det någon där ute som inte tyckt om barn och kanske inte ville ha egna själv, men sen fått egna och ändrat...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 597
Senast: Fibusen
·
Småbarn Jag jobbar med små barn - ålder 1 och 2 år. Nu börjar det bli kallt, och eländet med vantar är i full gång. Vi har många små barn som...
Svar
15
· Visningar
3 940
Senast: orion_x
·
Småbarn Ni med spädbarn och lite äldre barn. Att orken, energin, sömnen och tiden (bla) är trytande kan nog ingen sticka under stolen med. Så...
2
Svar
23
· Visningar
1 920
Senast: Lindon
·
Gravid - 1år Vi står inför valet att vaccinera yngsta dottern (7 veckor) mot rota-virus. Någon som har erfarenhet av det? Eller valt att avstå, i så...
2
Svar
21
· Visningar
2 167
Senast: Zewz
·
Övr. Barn Hej alla kompetenta och aktiva bukemammor. Jag har ett litet bryderi som jag gärna skulle vilja ha er input kring. Jag och min sambo...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 602
Senast: mamman
·
  • Låst
Övr. Barn Sedan nåt år tillbaka är jag sambo med en kille som liksom jag har barn sen tidigare Han har 2 tjejer 13 o 14 o jag en kille på 14. Vi...
2
Svar
37
· Visningar
3 651
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Jag kommer eventuellt att leda en svenskspråkig lekgrupp efter årsskiftet. Jag kan många svenska barnsånger, men är dålig på rim och...
Svar
6
· Visningar
3 122
Senast: majola
·
Småbarn Var någonstans hittar man robusta möbler i trä i barnstorlek? Söker i första hand stolar som även vuxna kan sitta på. Jag tänker mig...
Svar
6
· Visningar
856
Senast: pimy
·
Övr. Barn Jag tänkte vi kunde samla lite julklappstips här!
Svar
17
· Visningar
3 789
Senast: Raderad medlem 6459
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka