Ja hon är jättegosig! Och oj, vad fin din kille är! Och så duktig! Han ser betydligt äldre ut tycker jag. Sitter han helt själv?Så gosig hon är Saigon
Duktiga kids vi har! Läser man på nätet är de tidiga
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja hon är jättegosig! Och oj, vad fin din kille är! Och så duktig! Han ser betydligt äldre ut tycker jag. Sitter han helt själv?Så gosig hon är Saigon
Duktiga kids vi har! Läser man på nätet är de tidiga
De första två dagarna var det minimalt. Men på tredje.... Har blödit så mkt att jag varit helt handikappad. Blödde igenom en supertampong och en nattbinda på en timme. Var typ 3-4 dygnet som var värst. Sen har det bara varit mkt dygn 5-6. Men en enorm skillnad mot min tidigare 3-dagars mens med bara normal mängd första dagen och sedan lite sparsam blödning. Jag hoppas verkligen att det blir bättre med tiden.Inte omöjligt att det beror på pillret. En biverkning är väl just blödning av dom?
Än så länge så blöder jag minimalt. Du hade väl rätt rejäl blödning @Saigon? Var den riklig från början eller det började smått för att öka på?
Förmodligen. Om inte är det nog annars avslaget. Såvitt jag förstått så blir det alltid ett längre uppehåll (minst 14 d) mellan avslag och mens. Avslaget kan också blöda lite fram och tillbaka mot slutet.Tror jag också har fått mens, 2 dagar utan någonting (haft lite smått från avslaget) och nu blöder det igen. Men det kanske beror på pillret jag fick ta tänker jag..
Så skönt att hon växer ordentligt! Ja hon har verkligen att ta igen, Siri vägde 5,6 kg vid 2-månaderskontrollen men så är hon en liten knubbis ocksåIgår var vi på 3-mån vacc. Jag var oroad för att hon skulle må dåligt av vaccinet. Tycker mga verkar bli lite febriga och gnälliga. Men hittills så har det inte märkts ngt alls på henne!
Hon vägdes och mättes som vanligt. Nu väger lilla snäckan 5,5 kg vilket innebär att hon gått upp hela 2 kg på de 4 veckor vi varit hemma! Således har hon fortsatt med sina 500 g/vecka! Men det är klart, hon har haft lite att ta igen. Härligt är det iaf att hon växer så hon knakar, både på längden och på bredden!
Är det någon annan bebis som har mjölkskorv? Hur behandlar ni och hur ofta? Vi provar just nu att smörja in med babyolja över natten och gnugga försiktigt med fuktig frotté eller pilla bort på morgonen. Får hittills göra det varje morgon. Funderar på olivolja ist. och luskam eller salisylsalva (stavning?) som vår bvc sköterska tipsade om.
I övrigt är vi nog påväg in i ngn växtfas igen, han sover på oregelbundna tider och oftast powernaps på 20min styck så han blir övertrött och ibland svårsövd. Vaknar lite oftare om nätterna med. Börjar bli lite slutkörd för jag hinner ju inte heller vila upp mig ordentligt.
Senaste bilden med:
https://www.instagram.com/p/_ce2TgPEyo/
Salicylsyrevaselin är en gammal beprövad salva, jag hade det för 65 år sen . Och det funkade säger min mamma.Är det någon annan bebis som har mjölkskorv? Hur behandlar ni och hur ofta? Vi provar just nu att smörja in med babyolja över natten och gnugga försiktigt med fuktig frotté eller pilla bort på morgonen. Får hittills göra det varje morgon. Funderar på olivolja ist. och luskam eller salisylsalva (stavning?) som vår bvc sköterska tipsade om.
I övrigt är vi nog påväg in i ngn växtfas igen, han sover på oregelbundna tider och oftast powernaps på 20min styck så han blir övertrött och ibland svårsövd. Vaknar lite oftare om nätterna med. Börjar bli lite slutkörd för jag hinner ju inte heller vila upp mig ordentligt.
Senaste bilden med:
https://www.instagram.com/p/_ce2TgPEyo/
Hårbotten vet jag att det sitter i.A har inget skorv alls någonstans, vet inte om det är något de får senare eller brukar de få det från början?
Vi badar ca 2-3 ggr i veckan med barnolja i vattnet.
Däremot har hon lite knottriga utslag som kommer och går, men det ska tydligen också vara normalt
Citerat från tryggabarns sida: Senare tids forskning av svenska barnhudläkare har visat att skorv sannolikt beror på en övergående omognad i omsättningen av fettsyror i huden.A har inget skorv alls någonstans, vet inte om det är något de får senare eller brukar de få det från början?
Vi badar ca 2-3 ggr i veckan med barnolja i vattnet.
Däremot har hon lite knottriga utslag som kommer och går, men det ska tydligen också vara normalt
Hårbotten vet jag att det sitter i.
Jamen då vet du ju att det troligtvis inte är skorv.jo det vet jag, men syftade på att hon varken har det eller är fnasig någon annanstans heller..
Nej, som jag skrev så har hon inte skorv, men jag skrev också att jag inte vet om det är något som jag kan förvänta mig kommer senare.Jamen då vet du ju att det troligtvis inte är skorv.