Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Avel Jag funderar på att betäcka mitt sto nästa sommar,eller nästa igen, o som vanligt är jag tidigt ute :) Vilken hingst hade ni tyckt...
Svar
3
· Visningar
611
Senast: blohme
·
Avel Jag har lite funderingar på att lite längre fram betäcka mitt sto (född 2001), jag har kikat på en del hingstar, men inte riktigt hittat...
Svar
9
· Visningar
925
Senast: Domino_s
·
Avel Satt här hemma och disskuterade en kompis hade uppfattningen att gångartsföl var klart mer lättsålt och lättare att få bra betalt för...
Svar
2
· Visningar
752
Senast: poff
·
G
Avel Har ett sto som är 3 år i år som vi har tänkt betäcka , hon är inte så hög ca 159 cm. Hennes stam är : F. Pascal 656, MF: Gaspadin... 2
Svar
21
· Visningar
2 062
Senast: gonkan
·
W
Avel Jag är endast nyfiken, men hur många Trakehner hingstar har vi till förfogande i Sverige? Och vilka i såfall? Lotta
Svar
6
· Visningar
1 289
Senast: Icca
·
Avel Ja, nu börjar det bli dax att bestäma sig för vilken hingst man ska välja till sitt sto. Har själv ett svart fyraårigt arabsto e. Azem...
Svar
2
· Visningar
913
Senast: Idrus
·
R
Avel Hej alla, jag går och väntar på att mitt fullblodsto ska föla :) . Är beräknat att komma här inom två veckor. Nu är det så att jag inte...
Svar
6
· Visningar
1 815
Senast: Görel
·
Avel Kan det förekomma på hästar och i så fall, hur yttrar sig symptomen? *nyfiken*
Svar
6
· Visningar
2 544
Senast: Emoyeni
·
Avel Nu måste jag höra vad ni har för hingstförslag till ett halvblodssto som är efter Marino 554 morfar är Herkules 504 (Herkules är efter...
Svar
3
· Visningar
900
Senast: persika
·
Avel Vill ha tips på hingst till mitt sto! Fux, 166cm e Briar-Concarneau(Caracas)-Ciceron-Ultimus. har bra temperament, men lite egen...
Svar
7
· Visningar
1 518
Senast: kskemilie
·
Avel Undrar bara lite om en häst som ja börjat rida/träna nu...han e helegyptisk arab...jättego o jättesnäll. Nu e ja ju lite nyfiken på...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: jessivega
·
Avel Hur stamintresserade och -kunniga skulle ni säga att hästfolk är? Jag ska erkänna att jag ibland blir lite förvånad, även över duktiga... 2 3
Svar
51
· Visningar
3 451
Senast: hoppsann
·
Avel .. hur är förhållandet mellan rena cartujanolinjer kontra Yeguada Militarhingsten Maluso? Som jag förstår det användes Maluso flitigt i...
Svar
4
· Visningar
1 309
Senast: pepinopre
·
J
Avel Finns det någon som har stor erfarenhet i New Forest Avel? Det finns ju många duktiga människor på Buke. Jag har tänkt ganska länge på...
Svar
3
· Visningar
853
Avel Nu har listan kommit ut. http://www.asvh.se/hingstar/hojda_hingstar07.htm 2 3
Svar
40
· Visningar
3 764
Senast: Emoyeni
·
Avel Min häst har nu lite mer än fem veckor kvar till fölning. Fölungen har varit stilla ända tills för någon vecka sedan. Men nu verkar...
Svar
9
· Visningar
1 184
E
Avel Har länge önskat en avkomma efter Power Boy. Jag har nu ett halvblodssto som jag funderar på att betäcka med honom. Han är ju 20+ och...
Svar
4
· Visningar
1 452
Senast: Mosafisan
·
Avel finns det inte nån sån för halvbloden längre?? 2
Svar
24
· Visningar
1 979
Senast: borsalino
·
Avel Konstig fråga, ska försöka förklara hur jag menar! Unghästar växer ju, och tillväxtzonerna i benen sluts nedifrån och upp... De...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: ameo
·
I
Avel Har ett sto E: ovanstående och UE: Caracas som jag ska bet till våren. Har gett mig ut i den stora hingst världen och hittat en som JAG...
Svar
8
· Visningar
1 131
Senast: annalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka