Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag kan absolut ingenting om avel, men vill lära mig mer, därför satt jag och tittade på stamtavlor på internet. Hittade då på den här...
Svar
8
· Visningar
996
Senast: asan
·
L
  • Låst
Avel ska betäcka mitt sto med en hopphäst som även lämnar bra gångarter. ej för tuff i huvudet! någon som har förslag? ;)
Svar
4
· Visningar
699
Senast: cirkus
·
L
Avel Idag på morgonen såg jag att mitt ena sto, hade lila/röd "flytning" eller "kladd" på svansen. Slempropp?? Hur långt innan fölning...
Svar
2
· Visningar
2 744
Senast: ancan
·
Avel Nu har det strulat till sig riktigt här, stoet som fortfarande inte är avvänjt (går ihop dagtid, separata boxar från 18-08) har troligen...
Svar
13
· Visningar
1 369
Senast: ancan
·
G
Avel Hejsan! Jag har ett shettis sto som är 21 år gammal.Är hon för gammal för att betäckas nu?Har haft föl förut.
Svar
1
· Visningar
654
Senast: ameo
·
Avel Jag kommer att betäcka ett sto efter Master-Herkules i år. Jag är väldigt förtjust i stoet:love: som är 1.67, rätt lätt i kroppen, har...
Svar
8
· Visningar
1 129
Senast: Fiorano
·
W
Avel Har länge funderat på om Ganescoblodet är hopp eller dressyrlämpat? Flera hoppavlar på Ganescoston men ser man på deras blup så är... 2
Svar
22
· Visningar
3 084
Senast: elle12
·
W
Avel Jag skulle bara vilja veta hur många och vilka söner vi har efter Landgraf I i Sverige Idag? Som står tillförfogande i aveln.
Svar
8
· Visningar
1 265
Senast: Mabuse
·
Avel Rent avelsmässigt vad hade ni valt för sto? Sto 1 e: Irco marco-Warrigall-Lansiär Sto 2 e: Athlét Z-Ladalco-Capitano vilken stamtavla...
Svar
2
· Visningar
649
Senast: Qwerty hopp
·
L
Avel var kan jag hitta info och gärna bilder om dessa hingstar? ngn som vet ngt om dem?
Svar
1
· Visningar
678
B
Avel Vad vet ni om honom? Jag har en häst med mowgli som morfar men vet inte riktigt vem han är. Allt jag vet är det som jag hittat när...
Svar
8
· Visningar
3 260
Senast: Trissa
·
U
Avel Ni som har avelsston, har ni någon plan för hur ni kommer betäcka ert/a sto/n i framtiden? Tar ni föl varje år eller låter ni stoet...
Svar
5
· Visningar
1 026
Senast: Ramona
·
Avel man får ju inte tävla med dräktiga sto efter fyra månader, så jag undrar hur länge får man träna? Och jag tänkte på hästar som går på...
Svar
7
· Visningar
1 026
Senast: blohme
·
Avel Någon som vet var han ska vara stationerad?? kosta? Har ännu inte fått någon hingstkatalog och han är inte med på ASVH:s faktablad än...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: shawndie
·
Avel Vd tror ni om den kombinationen? Stoet i fråga har gångartsdiplom som 4-åring och lämnat en avkomma med hoppdiplom. Hon är 160cm hög...
Svar
11
· Visningar
1 570
Senast: Görel
·
T
Avel Hjälp mig... Kan man se på ett sto om de är dräktigt? eller måste man ta ut vetrinär`? pratade för några dagar sedan med förra...
Svar
1
· Visningar
708
Senast: via
·
R
Avel Klippt från ASVHs hemsida: Är det många här som tänker åka till ASVHs årsmöte och framföra sina åsikter (med tanke på alla som...
Svar
5
· Visningar
870
Senast: Ralda
·
Avel Har ni sett, vad kul!!!! Kopierat från ASVHs hemsida : Nyheter 2007-03-13: ASVH har klättrat upp till 2:a plats på World Breeding...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: Ralda
·
S
Avel Är det någon som vet var Riks är iår el när det bestäms ska dit men man kanske måste boka boende.
Svar
7
· Visningar
1 004
Senast: Spatt
·
V
Avel Jag erkänner, det är ett hårt jobb att försöka skaffa sig god kunskap inom avel! Så mycket att lära!! Ni som varit verksamma inom...
Svar
1
· Visningar
724

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka