Ganescoblod- hopp eller dressyr?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Wanilj
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 22
  • Visningar Visningar 3 084
Sv: Ganescoblod- hopp eller dressyr?

Tycker att du har ett fint sto som ser ädlare ut än sin far. Ngt lågställd kanske. Det verkar som Ganesco givit en större andel svarta avkommor än Bellini, vars avkommor ofta är mörkbruna. Håller ni med? Om jag haft ett sto idag hade jag velat betäcka med Lambo eller Bellini.

Min kompis har en valack efter Warsteiner-Ganesco. Mycket vacker häst, kolsvart med vita tecken. Han är högställd med mycket fin hals, långa ben och smäcker kropp (utan att de för tunn ut). Rör sig mkt fint, speciellt i traven. Han blev nästan godkänd som hingst, en lös benbit försörde sen kariärern för honom. Han är på god väg att bli en mycket fin dressyrhäst, men är inte så gammal än. Han har ett trevligt temperatament, mycket gosig.

kl
Här är ett par bilder på Ganescostoet jag lånade, med sitt sista föl 2004 ( e. Bocelli) http://www.dropshots.com/day.php?userid=91022&cdate=20070325&ctime=123607 På bilderna är hon 19 år och har fött 11 föl, hon fick elit postumt-05, främst för sina avkommor i hoppning. Lågställd och ganska kort i kroppen, ca 160 cm. Hon har aldrig varit ridhäst utan enbart gått i avel, men hon hade bra tryck i traven i sina bakben. Ständigt rund och mycket lättfödd, när vi hämtade henne hos uppfödaren år 2000 och skulle kolla henne hos veterinären innan betäckning sa veterinären att hon måste föla först, men då hade hon inte betäckts på 2 säsonger...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 114
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 966
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla... 2 3 4
Svar
68
· Visningar
11 121
Senast: inverterad
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 145
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka