Vad hade ni betäckt detta halvblodsto med för hingst ??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gonkan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 062
Sv: Vad hade ni betäckt detta halvblodsto med för hingst ??

Ang. storleken så vet jag faktiskt inte vad Guiness nedärver.
Det jag kan säga är att Paggis är ca 165 cm och Panasso ligger nog runt 167 (165 som fyra-åring).

Guiness själv står som 166 cm i hingstkatalogen och Gigolo står som 162, men det var som fyra-åring så han har nog växt lite till.

Sv: Vad hade ni betäckt detta halvblodsto med för hingst ??

Jo jag vet att de är det *S* Att valet ligger lite mellan det är att jag gillar verkligen _Santa Crus stam på faders sidan mest med Corde la brye, då Paztelle har en halvbro med liknande stam som det skulle bli på den avkomman som , var helt underbara att ha och göra med och väldigt hög ridbarhet plus att han var större.
Sandakan har jag valt lite på att han har också en bra och intressant stam , bra extriör , gångarter och faktistk hoppar rätt bra. Jag vill ha en häst som kan hoppa men ändå ha bra gångarter och en bra extriör *S* inte små krav , men det behöver inte bli den där superstjärnan utan en väldigt trevlig allround häst ¨med bra ridbarhet , det är det viktigaste för mig när jag tittar på häst tex och med rätt utbildning och förutsättningar så kan även det bli en kanon häst :-)

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 417
Avel Jag har ett tag gått i tankarna på att betäcka mitt sto om ett par år, jag fyller 17 i år och har ett d-ponny sto - detta betyder att...
Svar
4
· Visningar
1 340
Senast: Ketrawzc
·
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
967
Senast: Karro-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Guldfasanerna
  • Tråden för spår