Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Har ett hingstföl efter en Frieserhingst. Hingsten är SH godkänd och avkomman registreras hos Svenska Hästavelsförbundet med full...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: KickiH
·
W
Avel Hej! Har börjat små kika lite på hingstar till mitt sto nu till våren. Är det någon som vet om Damino SD kommer vara verksam i Sverige...
Svar
13
· Visningar
3 753
Senast: monell
·
J
Avel Hej! Jag har en stallkamrat som har tänkt att betäcka sitt irländska fullblod nästa år. Stoet är modig och hoppar med bra teknik. Bra...
Svar
9
· Visningar
2 043
Senast: ancan
·
Avel :devil: Skogstokig, ja det är bara förnamnet. I dag har jag nästan skjutit ett hästskrälle. Men bäst att ta det från början. Men...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
54 140
Avel vi köpte ett sto dräktigt och vi står som registrerad ägare på ASVH. Nu ska vi registrera fölet. Behöver vi fylla i överlåtande om...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Yttik
·
Avel Sitter här och lurar på lite olika tankar om att avel. Jag säger inte att det jag tänker är rätt på något sätt utan mer egna funderingar...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
16 697
Senast: Estivuz
·
Avel Jag undrar hur dessa för Sverige "nya" raser bär sig åt, exempelvis Nokotahästen och liknande udda raser. Har de egna stamböcker här i...
2
Svar
28
· Visningar
3 032
Senast: Sylvatica
·
Avel Tidiga tecken på dräktighet. Fram med dom nu. Hur ser ni på stoet att hon är dräktigt? Alla tecken är välkomna. medicinska, kliniska...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
41 784
Senast: norrsol
·
Avel Finns det någon kunskap om när hästar kan gå med "olika" åldrar på sitt hagsällskap? Man säger ju att unghästar ska gå med någon/några i...
Svar
0
· Visningar
695
Avel Hittade en ny intressant hingst när jag surfade mig genom natten. Faustinos e: Fürst Heinrich - (trakhener som jag inte minns namnet...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 852
Senast: sassiball
·
Avel Har köpt en tvåårig arab hingst, som är född sent (den 1 augusti 09) Uppfödaren tror han blir stor, runt 155- då både hans mamma och...
Svar
2
· Visningar
893
Senast: Masse
·
S
Avel Har själv ett sto med mycket gummi och en fantastisk galopp vad hon saknar är lite storlek (161) och attityd. Hon kommer att betäckas...
Svar
1
· Visningar
1 126
Senast: emmahq
·
V
Avel hejhej. har ett fjordsto som gav sig in till min fjordhingst i december 2010 när jag tittade på mitt sto såg jag inte om hon var...
Svar
3
· Visningar
1 020
Senast: Cornelia
·
  • Låst
Avel Hej, har någon något bra och konkret tips för hur man får ett föl att visa så bra galopp som möjligt vid en fölutställning? Hur träna...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Görel
·
P
Avel Vad finns det för hopphingstar/fälttävlanshingstar (inkl eng.fullblod) som lämnar stark överlinje (hingsten bör vara långlinjerad...
Svar
16
· Visningar
1 699
Senast: cirkus
·
Avel Eftersom jag frågar för att peppa en bekant att betäcka sitt sto så vill jag inte skriva så mycket om stoet utan det blir en mer...
Svar
4
· Visningar
1 227
Senast: sona
·
N
Avel Hejsan, jag har ett korsningssto där hemma som är född 1990, jag skulle väldigt gärna vilja veta mer om hennes förflutna, hennes...
Svar
2
· Visningar
1 579
Senast: EmblaHamilton
·
Avel Någon som vet vad detta kan vara för brännmärkning? Är vid sadelläget på hästens högersida. Siffrona bör ju vara 342 och så en...
Svar
0
· Visningar
870
Senast: sussisus
·
Avel En vän till mig har köpt ett sto e icke godkänd fullblodshingst. Då hingsten nu skulle vara över 20 så är det ju möjligt att han är död...
Svar
5
· Visningar
1 028
Senast: FadeAway
·
Avel Jag tittar på lite äldre ston på blup.se däribland mitt stos mormor som stamboksfördes med avelsvärdesbokstav B för att sen bli höjd...
Svar
7
· Visningar
1 326
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025