Sv: Fölvisning 2011
visade du oxå i Halland? isf så är det lite konstigt med poängsättningen på benen då vi fick samma kritik, men jag fick en 7a på benen och du en 8a? samma sak egentligen med galoppen (dock inte samma kritik), jag fick en 8a och du en 7a.. Men du har ett gångartsföl och jag ett hoppföl, kanske att de bedöms lite olika när det gäller gångarterna?
Delpoängen blev Typ:Välutvecklad,välprop -8 HHB:välansatt ngt bred hals,liggande bog,djup bål välform kors-8 Extr:Välbenad från sidan,ngt tåvid-8
Skritt:taktmässig,ngt markbunden -7 Trav:Lätt taktmässig,ngt oelastisk-7 Galopp:rytmisk,välbalanserad,elastisk - 7 (som är snålt med den bedömningen)
Mamman till detta stofölet efter Connassieur är efter Zephyr och vann kvalitetstävlan med 10 på traven bla,hon är 16 år i år.Hon har 5 stoföl innan med olika hingstar och alla har fått minst 47 poäng på fölvisningarna,varav den äldsta e.Caprimond som jag lånar har dubbeldiplom så det är absolut inga skitston precis som är i aveln.....
visade du oxå i Halland? isf så är det lite konstigt med poängsättningen på benen då vi fick samma kritik, men jag fick en 7a på benen och du en 8a? samma sak egentligen med galoppen (dock inte samma kritik), jag fick en 8a och du en 7a.. Men du har ett gångartsföl och jag ett hoppföl, kanske att de bedöms lite olika när det gäller gångarterna?