Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej! Mitt sto är seminerat o konstaterat dräktigt(seminerad 10 juni) och mår mest gott på betet just nu, men så funderar jag på hur...
Svar
5
· Visningar
1 241
Senast: gylle
·
Avel Hej på er ! Jag kikar på ett resultat för en shettishingst men det framgår inte någonstans som jag hittar vad siffran står...
Svar
9
· Visningar
1 322
Senast: amkm
·
Avel Jag har ett sto som blivit sjukt och inte ger fölet tillräckligt med mjölk. Den veterinära biten pågår hela tiden och sto mår bättre...
2
Svar
21
· Visningar
4 713
Senast: fruma
·
Avel Jag har börjat fundera på om jag ska betäcka mitt sto igen nästa år. Har ju fått hingstråd av ASVH, tänkt själv och frågat många andra...
Svar
7
· Visningar
1 691
Senast: kopparberg
·
Avel Hej! Någon som har erfarenhet av Camarguehäst? Jag har läst och tittat på x antal youtube-filmer och blivit smått nyfiken på rasen...
Svar
5
· Visningar
1 904
Senast: Elisabethh
·
Avel här kommer en dum fråga igen. men hur ser man skillnad på om hästen brunstar, eller är pinknödig :o Mitt sto brukar man normalt se...
Svar
8
· Visningar
1 808
Senast: Anita HH
·
Avel Ja har någon någon info om honom?? Nu menar jag inte connemarahingsten utan en westfhalare :D
Svar
5
· Visningar
964
Senast: smulan87
·
Avel Jag funderar på att skaffa ett "föl", rättare sagt betäcka ett sto och ta föl efter henne då jag inte kan hitta hästen jag vill ha och...
Svar
3
· Visningar
1 324
Senast: Seabaz
·
H
Avel Funderar på vilken typ av sto som han passar till. Någon som vet om hur hans temperamentär, alternativt avkommornas?
2
Svar
36
· Visningar
7 205
Senast: rebeckasff
·
Avel Hej alla! Har ett sto med Pheaton i stammen och skulle gärna vilja veta lite mer om honom och gärna se lite bilder på hans avkommor!
2
Svar
37
· Visningar
6 346
Senast: sona
·
K
Avel Jag har köpt en tvååring från lettland. Han har ett komplett pass, min undran är måste han chipmärkas?
Svar
0
· Visningar
720
Senast: KungQ
·
Avel Hej! Min häst är dräktig, ca dygn 40. I måndags var hovslagaren där och plockade av skorna (eftersom hon ändå är halt och inte ska...
Svar
13
· Visningar
1 780
Senast: Zog
·
S
Avel Hejsan! Har funderingar på att köpa in ett sto Oscarea o betäcka henne med en hopphingst men skulle vilja hitta en hingst med fint...
2
Svar
29
· Visningar
4 201
Senast: ann80
·
V
Avel Hej! Jag har en nordis-lippizaner valack vid namn Lusifer på 11 år. Han har okänd härstammning men har troligtvis funnit hans...
Svar
1
· Visningar
941
Senast: Rosett
·
T
Avel Hej Betäckte ett sto 10 juli. Efter det har hon inte brunstat om... Dräktig tänkte jag... För hon kom inte in i ny brunst och...
Svar
4
· Visningar
1 892
Senast: Cornelia
·
G
Avel Undrar om det är någon som har bra koll på hingsten Burggraaf? (vet hans stam, hur han ser ut) Vad tycker ni om Landgraf 1-Ladykiller...
Svar
8
· Visningar
1 414
Senast: Barbados
·
Avel Det lär ska finnas en varmblodig travhingst och en dressyrhingst med samma namn. Dressyrhingsten ska ha ett tillägg efter sitt namn...
Svar
5
· Visningar
1 598
Senast: Pazuzu
·
Avel Jag har fått många bud om när det är lämpligt att kastrera sin hingst om man vill göra det så tidigt som möjligt. Vad är er åsikt om...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 474
Senast: kopparberg
·
Avel Hej! Jag har betäckt mitt sto med Quality Time och undrar om fler har gjort det i år eller tidigare? Har någon en avkomma eller sett...
Svar
4
· Visningar
1 772
Senast: anpe
·
Avel e: Quidam de revel. Någon som har en avkomma efter honom eller har ridit en?Hur var den i temperamentet i så fall? Vart står Quinar för...
Svar
6
· Visningar
1 517
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025