Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
  • Låst
Avel Hur har det gått med betäckningarna? Har det blivit något? Med vem? Eller väntar ni på besked? Vi har gjort första kollen :D so far so...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: Görel
·
Avel Min häst står på ett stuteri och idag gjorde dom ultraljud på henne.., hon var dräktig men blåsan var väldigt "veckad"... vad menar man...
Svar
1
· Visningar
815
Senast: Cornelia
·
Avel Jag har då iår precis fått mitt första föl, ett hingstföl e. Cohiba. Jag har lite funderingar på allt, vilken ordning ska kommer allt...
Svar
1
· Visningar
948
Senast: Flippeti
·
Avel Jag har ett sto som har ett tysktpass (Hannoveraner) men är även reggad i Sverige. Hon har då grön "pärm" och vita papper inuti, vad...
Svar
4
· Visningar
1 350
Senast: HRG
·
Avel Får en häst som inte är ansluten till BT starta vid ett av BTs kvaltillfällen, etc FEI finalprogram för 5-åriga hästar 2004 ? Blev lite...
Svar
3
· Visningar
1 162
Senast: KickiH
·
Avel Imorgon kommer äntligen min nya prinsessa hem! Hon är en helt underbar liten individ, eller liten och liten, hon är alldeles lagom med...
Svar
5
· Visningar
1 942
Avel Någon som känner till om det finns någon som föder upp Percheron i sverige eller intillliggande grannland?
Svar
0
· Visningar
708
Senast: sommarvind
·
Avel Hur är det, generellt, med KWPN. Är körmodellen (TP) mindre lämplig som ridhäst? Vill ha råd kring detta! Är ev spekulant på en med...
Svar
0
· Visningar
733
Senast: uma
·
Avel Vad är det för skillnad på dessa färger ? I sverige är båda en brun häst va ?
2
Svar
20
· Visningar
6 437
Senast: RebeccaJoli
·
Avel Drabbades ju av det i år. Men funderar hur länge ett sto kan gå med vätska i livmodern, utan att nått händer? tex, kan de ha det i flera...
Svar
3
· Visningar
1 128
Senast: Sonic76
·
Avel Hej. Jag har ett sto som har en avkomma, som enligt ägarna har placeringar i 150 i Spanien. Hästen är dock svenskfödd och var svenskägd...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: gylle
·
Avel Skulle gärna se att mitt sto skulle få en avkomma efter Sydney(Goodtimes-Alasca-Libero H) men jag har för mig att han exporterades till...
Svar
1
· Visningar
1 581
Senast: KickiH
·
Avel kommer igen med en dum fråga :D Vid varje ultraljud nu har man sett nått som liknar en 4 veckors fosterblåsa på mitt sto. Dock växer...
Svar
4
· Visningar
1 059
Senast: vinkelina
·
Avel Vad har ni för erfarenheter av Pregnamare? Hur pass tillförlitligt är det? Jag har ev tänkt testa ett sto med hjälp av detta och...
Svar
3
· Visningar
2 523
Senast: amkm
·
Avel Jag har lusläst storeglementet, och varit kontakt med både newforestföreningen och premieringsförrättare, men har fått olika besked om...
Svar
6
· Visningar
1 295
Senast: lilith
·
Avel Hur länge efter att stoet har fölat kan man mjölka ur råmjölk? När är det råmjölk och när är det "vanlig" mjölk? Bra att veta om man...
Svar
3
· Visningar
2 633
Senast: Calvaro
·
Avel Sitter förvirrat och läser artikeln i Ridsport om OCD och om KWPNs försök med att godkänna specialbegåvade hingstar med OCD och mina...
Svar
19
· Visningar
3 046
Senast: amkm
·
Avel Hej! Jag har fått ett litet connemaraföl och försöker lista ut hur jag ska göra nu. Ridponny och new forest är mycket lättare för där...
Svar
13
· Visningar
2 092
Senast: roge
·
Avel Hej, jag undrar om det finns ngn marknad för dräktiga ston? Ser ofta ston som säljs till avel, men om den redan är dräktig då?
Svar
4
· Visningar
1 437
Senast: Yttik
·
Avel Var hittar man det ? Har för mig att det ska finnas via ATG/STC men hittar det inte.
Svar
9
· Visningar
1 123
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025