Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel Hej! Jag funderar på om man betäcker ett new forest sto med en unghingst (ej avlesvärdera ännu, allstå ej godkänd) som är connemara...
Svar
16
· Visningar
2 127
Senast: poloplayer
·
Avel Är väldigt sugen på att lägga Hampton på mitt sto, och vill gärna höra om era erfarenheter av honom. Vad vet ni om honom? Vad lämnar...
Svar
2
· Visningar
846
Avel Jag har inte haft någon häst på snart sex år och inte ridit på mer än fem år. Ibland känns det helt ok, men då och då tänker jag att jag...
Svar
2
· Visningar
3 479
Senast: faithbringer
·
A
Avel Tjosan, har en liten frieser korsning och jag är väldigt nyfiken på att se hur era ser ut, era erfarenheter utav dem och liknande. Har...
Svar
3
· Visningar
4 207
Senast: vacky
·
S
Avel Jag hittar inte så mkt info om honom på webben. Har ngn koll på exteriörbedömningen? Vad tycker ni om honom? Har ngn sett en avkomma? Är...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
18 230
Senast: guppey
·
T
Avel Jag har ett sto som visar alla tecken på att vara dräktig. Hon är beräknad till att föla i slutet av juli/början av aug, alltså nu. MEN...
Svar
4
· Visningar
1 219
Senast: CK
·
M
Avel Är på väg att köpa arab men behöver veta mer om stammarna på de vi kommer att kika på. Så känner ni till dessa hingstar samt vad de...
2
Svar
35
· Visningar
5 045
Avel Var kan jag hitta dessa? det måste väl finnas någon lista över respektive län? letat men kan inte hitta någon sådan. Den som gjorde det...
Svar
1
· Visningar
680
Senast: Görel
·
Avel Jag har ställt in mig på att sälja mitt sto efter den här fölungen. Men hur gör man när det finns ett föl vid sidan? Annonserar man...
Svar
2
· Visningar
1 589
Senast: Pooh
·
C
Avel Är det någon som vet något om hur hans avkommor blir till exteriören, temperamentet och gången? Jag har googlat lite, men hittar inte så...
Svar
2
· Visningar
981
Senast: KickiH
·
Avel Mitt sto är skadat och nu måste jag snabbt bestämma mig för hingst om jag ska hinna betäcka. Jag vill ha massa förslag! Sto: Aerline...
Svar
17
· Visningar
2 257
Senast: Zog
·
Avel Skulle vilja ha lite hjälp om denna pojk. Vad lämnar han? Lämnar han stort? Lämnar han uppförsbackar? Vad var hans poäng från 5 års? Vad...
Svar
7
· Visningar
1 781
Avel Jag visste inte riktigt hur jag skulle formulera rubriken men jag hoppas att många kunniga svarar! :laugh: Det är så att två utav...
2
Svar
23
· Visningar
2 989
Avel Vi funderar på att betäcka vårt shetlandssto för första gången. Hon är 11 år gammal och av en relativt fin stam. Därav önskar...
Svar
1
· Visningar
728
·
Avel Kikar lite på en häst på blup,och under typ så står det ju massa kategorier,som tex skritt,trav,galopp,hoppning osv, hur funkar...
Svar
16
· Visningar
1 554
Senast: Fibusen
·
Avel Hejsan! Jag har lånat ett avelsto som jag inte har fått pass på än och jag tror inte hon är vaccinerad. Så jag undrar om man får betäcka...
Svar
1
· Visningar
730
Senast: CK
·
B
Avel Söker efter en godkänd hingst med höga premieringspoäng och gärna andra meriter att betäcka mitt sto med. Har ni några tips? Det...
2
Svar
21
· Visningar
2 650
Senast: athena
·
L
Avel Dee jost van Dyke 1158 Någon som vet hur avkommorna blir efter denna hingst? Har kollat runt en del och fastnade lite för honom men...
Svar
5
· Visningar
1 670
Senast: lundsbo
·
Avel Hej, Har ett lettiskt sto som får grå papper. ASVH godkänner inte Lettiska stamboken och hennes pappa är endast godkänd i Zdpf, dvs...
Svar
4
· Visningar
994
·
A
Avel gärna tips på hingst! Ska betäcka tidigast nästa år, men vill ha god tid på mig att välja hingst =) Har ett nätt sto, 166cm, som hoppar...
Svar
14
· Visningar
1 851
Senast: anjajohansson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025