Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej, Vet att det finns några homozygota Paint hingstar som betäcker alla raser. Men hur är det med tex. appaloosa och/eller...
Svar
10
· Visningar
2 566
Senast: poloplayer
·
Avel Vi har insiminerat vårat 10 åriga kallblodssto med skicksperma. Hon har tävlat fram till hösten -10 och det har tagit ett tag att få...
Svar
6
· Visningar
1 598
Senast: Casper
·
Avel De han inte seminera denna brunst, skulle behandla då hon hade vätska i livmodern, hon han gå ut brunsten där, tyvärr. Skulle få hämta...
Svar
9
· Visningar
1 294
Senast: vinkelina
·
Avel vilka fullblodshingstar är lämpliga till hoppavel? både i sverige och utomlands. vilka hopphingstar finns det som har mycket fullblod i...
Svar
5
· Visningar
1 556
Senast: cirkus
·
Avel Mitt gammelsto står med förlossningsfång och av erfarenhet vet jag att Butta funkar bättre på fång än Finadyne, men Butta ska tydligen...
Svar
12
· Visningar
2 156
Senast: Casacha
·
Avel Med multi menar jag inte något halvbra i båda disipliner utan något riktigt bra för båda disipliner (typ CB II) helst typen hoppstammad...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
16 148
Senast: Laa
·
Avel Hej, jag undrar hur man gör om man skulle vilja betäcka med en hingst som ej finns representerad i sverige. De jag är intresserade av...
Svar
4
· Visningar
1 022
Avel Jag ska visa mitt sto för stamboksföring på fölvisningen i augusti. Jag har ska ju då ha en förteckning över hennes prestationer. Hur...
2
Svar
27
· Visningar
2 610
Senast: kopparberg
·
B
Avel Är det samma sak? Jag har alltid fått för mig att Varmblod är travare
2
Svar
29
· Visningar
6 305
Avel Kikade på ett sto idag f-05 men kan inget om stammen ju. Så vad säger ni? Och kan ni få fram bilder på pappan och morfar osv...
Svar
13
· Visningar
4 849
Senast: Cettan
·
B
Avel Mitt sto har en djup och slapp livmoder. Hon hade vätska i livmodern efter fölningen och fick då partoxin vilket fungerade bra. Nu när...
Svar
1
· Visningar
1 203
Senast: jerseyko
·
Avel Hejsan! Är ute i sista sekund och letar hingst till mitt och en väns ston. Behöver förslag på hopphingstar med bra steg alt...
Svar
11
· Visningar
1 573
Senast: Vivianne35
·
Avel hej, vill hjälpa en kvinna med sin häst. problemet är att stoet är tjuvbetäckt. och jag har ingen större vana av föl. massa mer att...
Svar
15
· Visningar
2 944
Senast: cowgirl73
·
B
Avel (snälla, flytta denna tråd rätt om den inte passar in här) Jag älskar att titta på hästar, alla raser, och undrar därför hur man gör...
Svar
4
· Visningar
5 359
Avel det står att man ska ta fram dna på fadern till den tänka hingsten man vill lösa licens till, men om den hingsten gått bort hur gör man då?
Svar
4
· Visningar
964
Senast: _Viva_
·
Avel Hej! Har ett fullblodssto som jag betäckt med halvblodshingst. Hur funkar det gällande fölvisningar och premieringar? Hon är ju inte...
2
Svar
29
· Visningar
3 931
Avel Hej alla avelskunniga på Buke. Jag har ett föl som var diffust halt i går. Hon är lite svullen på alla 4 benen mellan kotan och...
Svar
10
· Visningar
1 777
Senast: Sickan
·
Avel På fredag har det gått precis 3 veckor sedan vi testade stoet för hingsten första gången. Stoet är 5 år och har inte haft någon tydlig...
Svar
15
· Visningar
2 200
Senast: Asa_S
·
S
Avel Hej! Är det någon som har erfarenheter av att använt hingsten Lambourghini 1028? Hur vart avkommorna? Temperament? Berätta!
2 3
Svar
42
· Visningar
6 768
Senast: Görel
·
Avel vilka islandshingstar finns de på semin? Någon som vet?
Svar
2
· Visningar
1 036
Senast: valvis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka