Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Skit, idag när jag släppte ut så ställde sig mitt dräktiga (?) sto och visade ovanligt mycket intresse för valacken i hagen bredvid...
Svar
11
· Visningar
3 112
Senast: Nobless
·
I
Avel Har en hingst som går på fribetäckning. Han har betäckt över sommaren, och så fick han ett sto nu i början september, sen jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 877
Senast: ingang
·
L
Avel Har utan nämnvärd framgång sökt information om selle francais hingsten Rosire. Någon som vet något om honom eller hans avkommor?
Svar
1
· Visningar
820
Senast: Görel
·
Avel Jag har funderat på att betäcka mitt 4åriga islandssto nästa sommar. Jag har aldrig ägt ett sto tidigare och det blir "min förstfödda"...
Svar
2
· Visningar
884
Avel Jag har ett fullt friskt sto (SWB) som 2010 och 2011 fått föl och därför inte riden sen 2009. Utan bara gått och varit fet i hagen ;) Nu...
Svar
3
· Visningar
1 038
Senast: Cornelia
·
E
Avel ID-kontollanten beställde en DNA-analys med härstamningskontroll till en häst som inte behövde DNA-analys för registrering (behövs...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 983
Avel Nu börjas det igen! Dyker med huvudet före ner i hingstdjungeln! (Kort info om stoet: Fullblod, 169cm, högrest, välbenad med något...
Svar
0
· Visningar
768
Avel Ja, hur mkt har era halvblod växt efter 1 års ålder????
Svar
5
· Visningar
966
Senast: A-K.Eng
·
Avel Behöver lite hjälp i mina funderingar då jag inte blir klok på någonting. Jag har en 2-årig valack (född maj-09). Han är welsh...
Svar
2
· Visningar
1 604
Senast: A-K.Eng
·
Avel Har funderat lite på den här hingsten, och funderar på hur säljbar en sådan avkomma skulle vara om den produceras nu. Hans avkommor går...
Svar
3
· Visningar
1 242
Senast: Jealle
·
Avel vad tycker ni om dessa hingstar? vilka ston passar dom till? hur är dom? vad jag har sett på bilder och läst så tilltalar dom mej...
Svar
6
· Visningar
2 506
Avel Detta gäller INTE någon av mina högt aktade och älskade skrutthästar :D:p utan om en bekants häst. Lite bakgrund: Stoet (ett hbl) har...
Svar
16
· Visningar
5 421
Avel Idag tittade jag på fölvisning och blev imponerad av ett föl efter JJ Rayban samt ett föl efter Heartbeat! Ska se om jag kan ladda över...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
20 556
Senast: Victovie
·
Avel Har betäckt mitt sto för första gången för både mig och hästen. Men jag har planer på att flytta henne till en lösdrift då jag inte...
Svar
2
· Visningar
1 235
Senast: Nausea
·
Avel Hur gör man? vart börjar man? Hur går en utställning till? Olika moment? Jag kan inget om hur detta fungerar :)
Svar
14
· Visningar
1 403
Senast: tesora
·
Avel Nu är det ju dax för Kvalitetsbedömningarna landet runt. Vilka ska visa och vart? Vad är det för stam på hästen som ska visas? Hur...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
12 857
Avel Jag har nu under en tid funderat på om jag skulle betäcka mitt ponnysto, dock är hon av okänd härstamning. Är det då dumt att ens tänka...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
11 399
Senast: sicx
·
Avel Om stoet är 148cm och hingsten är 130cm, kan man utifrån dessa siffror se om fölet beräknas bli C- eller D-ponny?
Svar
7
· Visningar
960
L
Avel Nu läser jag igenom min rubrik och tänker för mig själv hur frukstansvärt dum denna rubrik faktiskt låter, men faktum kvarstår att jag...
Svar
10
· Visningar
1 883
Senast: tanten
·
Avel Blev lite nyfiken på den här hingsten, ni som har erfarenheter av honom eller hans avkommor? /U
2
Svar
24
· Visningar
4 041
Senast: pastejja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18