Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hur många har varit med om detta, och hur har utfallet varit? Mitt sto fick ul på dag 18, dag 45 og dag 93. På dag 18 såg de något...
Svar
4
· Visningar
1 209
Senast: Mitrolle
·
Avel läste just på en hemsida med info om detta att ponnysarna mäts om de inte har mätintyg. ponnys med mätintyg får inte mätas? Men...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: Seabaz
·
N
Avel Har ett sto som är importerat från holland hit till sverige. Har gröna papper o Pappan är som sagt Festival e.Saros xx. Ngn som vet ngt...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: KickiH
·
Avel Hej! Jag har en liten korsning PRE/Kallblodstravare. Var skulle ni registrera den, som korsning i kallblodstravarstamboken eller i SH...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 329
Senast: Cambrie
·
L
Avel Hej alla! Funderar på att betäcka mitt b ponny sto med en appis hingst nästa år, han är 155 hög. Vad tror ni man kan vänta sig av den...
2
Svar
22
· Visningar
2 943
Avel Jag har för första gången använt Flyinge hingst, brukar de vara väldigt sena med sina fakturor? När jag betäckt på andra stationen...
Svar
2
· Visningar
802
Senast: Yttik
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
61 551
Avel Idag kom en inbjudan till "upptaktsmöte" (eller vad man kan kalla det) för Hannoveranerförbundets svenska dotterförening, så nu är det...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
11 649
Senast: ranunkel
·
G
Avel Hej, Jag undrar om någon kan svara på vad färgen på de danska hästpassen står för?Vad innebär blått, grönt och rött hästpass? Jag har...
Svar
6
· Visningar
7 081
Avel Har ett 17-årigt Shetlandssto av större nättare modell, 104,6 cm i mkh . Gått ponnytrav tidigare men används nu till ridning. Hon...
Svar
10
· Visningar
1 217
Senast: ameo
·
V
Avel visste inte i vilken tråd jag skulle lägga mig i så det får bli denna. Jag har ett fjordsto som i december smet i till min fjordhingst...
Svar
5
· Visningar
1 788
Senast: fettso
·
Avel Jag sitter och kollar på lite ston i Holland, men förstår inte så mycket :angel: Det här lär vara en "Instelling...
Svar
2
· Visningar
1 018
Senast: Kanel
·
Avel Jag har fått hem en liten ponny som jag gärna vill ha full stam på, jag behöver alltså dna testa både föräldrarna och avkomman. Jag har...
Svar
18
· Visningar
2 743
Senast: Görel
·
Avel Jag försöker följa med i diskussionerna om svensk avel, försöker lära mig av de som kan (de som hållit på länge) med avel. Har förstått...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Avel Är det någon som håller lite koll på vilket stuteri som har vilken sorts brännmärkning? Har ett ponnysto med märkningen av ett T som...
Svar
2
· Visningar
845
Senast: KickiH
·
T
Avel Jag har en 1 årig Nordsvensk brukshäst, hingst. Han har blivit väldigt svår hanterad och är mycket "hingstig". Han har fått bra poäng...
Svar
16
· Visningar
3 698
·
Avel God kväll! Jag funderar på att betäcka min travardam med en arabhingst nästa säsong. Har kollat runt lite, men hittar ingen lista eller...
Svar
7
· Visningar
1 413
Senast: cello
·
H
Avel Detta eviga undrande Arabhingsten Bayard är ju till åren nu... Är det någon på Buke som vet om det finns hingstar kvar efter honom...
Svar
7
· Visningar
1 108
Senast: Gomir
·
Avel Jag undrar om man ska spara hingstar med ovanliga färger . jag personligen har nog inte tänkt spara min lill grabb . men tanken...
Svar
15
· Visningar
3 281
Senast: wrangler
·
L
Avel jag har ett sto som är 5 år nu och som föl va hon x bent, det korrigerades tidigt och nu är benställningen som den ska vara. Skulle...
Svar
4
· Visningar
1 456
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka