Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har en häst jag hade tänkte visa på 3-årstestet nästa år. Men han fick en skada nu i sommar och har stått mkt på boxvila och är rätt...
Svar
15
· Visningar
2 426
Senast: Angel
·
Avel Hej! Sitter här och funderar över framtiden för mitt sto som fått en skada på ytliga böjsenan på ena bakbenet. Om hon nu inte skulle...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: Balahé
·
Avel Vilka gillar ni? Vem kommer att bli dyrast osv. http://www.sshs.nu/index.htm
2
Svar
32
· Visningar
3 680
Senast: Sass
·
Avel Stava kan jag inte i alla fall:P Ska ju stå frågor i rubriken;) Ja det är en månad kvar tills jag ska visa på rådgivande med min...
Svar
4
· Visningar
1 005
Senast: Cyllene
·
Avel Finns det akut p-piller till häst? Som det finns till människor typ. Eller akut p-spruta kanske? Om man misstänker tjuvbetäckning tex...
Svar
4
· Visningar
2 019
Senast: wrangler
·
Avel Vet att det fanns en sån här tråd för en halv evighet sedan, kom plötsligt på att jag saknar den :D Så, lägg in egenfotade bilder på...
2
Svar
31
· Visningar
14 683
Senast: Pazuzu
·
Avel Jag undrar helt enkelt hur raserna Lusitano, Lipizzaner, P.R.E och Andalusier skiljer sig åt? För de är väl rätt lika, för den som inte...
Svar
4
· Visningar
2 858
Senast: Atle
·
Avel Jag är intresserad av ett sto som är född tvilling. Jag vill eventuellt ha stoet till avel i framtiden. Hon är nu normalstor och normalt...
Svar
2
· Visningar
1 440
Senast: CK
·
Avel Jag har ett ungt sto som ska betäckas tidigt i vår. Nu behöver jag hjälp och tips om hingstval. Stoet är 75% welsh, resten halvblod och...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 487
Senast: peråke
·
Avel Hoppas att få lite positiv/Negativ kritik OCH förslag på hingstval till detta sto. e: Platini VDL ue:Maximus (Hoppstammad dam;) ca...
Svar
5
· Visningar
1 259
Senast: Testina
·
Avel Är det någon som har någon vidare information om honom? Han är född hannoveranare och verkat mest i mecklenburg vad jag har förstått...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: KickiH
·
H
Avel Jag har sökt lite på buke och hittat lite om Fell pony, men inläggen är gamla. jag skulle vilja veta om det är någon som har nån i...
Svar
8
· Visningar
2 847
Senast: kladruby
·
  • Låst
Avel Gör en babbeltråd där ni kan skriva om årets föl istället för i den om dräktiga stona.
98 99 100
Svar
1 983
· Visningar
189 018
Senast: Görel
·
Avel Man ska ju främja svensk avel egentligen. Men varför lockar det så mycket att skaffa en häst från dess hemland? Jag är lite...
Svar
8
· Visningar
1 797
Senast: Seabaz
·
M
Avel Har ett sto som enligt uppgift haft två föl och därefter två år inte tagit sig /kastat eller gjort något annan som medfört att inget föl...
Svar
3
· Visningar
1 161
Senast: missan
·
Avel Som nybliven halvblodsägare till ett liten ettårssto undrar jag vad jag har för tillställningar att sikta in mig/ oss på i...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: Lintrollet
·
Avel Jag har köpt ett nordissto av travarstam. Hon är svartbrun med vit kota v.b. Inga mer tecken. Jag undrar om någon vet någon godkänd...
Svar
6
· Visningar
1 263
Senast: Imzevimz
·
L
Avel Köpte mig ett sto och ska i första hand rida henne men då prognosen för mitt knä är lite ovisst så är föl ett alternativ. Vad tror ni om...
Svar
7
· Visningar
1 550
Senast: FadeAway
·
Avel Igår kunde man hitta på ASVH´s sida årets betäckningssiffror. Vad säger ni om den? http://asvh.se/avel/siffror-och-statistik
Svar
1
· Visningar
1 346
Senast: cirkus
·
Avel Finns det någon lägre gräns för hur litet ett svenskt halvblod får vara ? funderar på att köpa ett sto av en kompis kompis, som tyvärr...
Svar
15
· Visningar
2 333
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka