Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Ingen aning om tråden ligger rätt men börjar bli lite orolig för att min lille nye kanske är klapphingst. Han är 17 månader och har lika...
Svar
3
· Visningar
1 878
Senast: moonstruck
·
Avel Jag har vägt för och nackdelar med tidig kastrering och har bestämt mig för att kastrera mitt hingstföl så tidigt som möjligt. Gärna...
2
Svar
37
· Visningar
4 228
Senast: eigollet
·
Avel är inköpt till Sverige. källa http://www.hastmagazinet.com/newsItem.aspx?id=47816&a=Webster%20till%20svensk%20dressyrjunior...
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Cat_and_rat
·
P
Avel Jag vill INTE få några svar om att man inte ska hålla på med korsningsavel eller avla varmblod för att få ridhäst o.s.v. Stoet är...
Svar
6
· Visningar
1 678
Senast: CK
·
Avel Jag vill släktforska på min hästs släktträd. Jag vet vad hans föräldrar heter mm men jag vet inget om dem?hur de såg ut och hur de...
Svar
2
· Visningar
1 769
Senast: Pazuzu
·
S
Avel Jag har ev tänkt att ta ett föl på mitt sto född 07, inte till våren men om nått år. Hon är idag runt 163 och väldigt smäcker i...
Svar
8
· Visningar
1 682
Senast: Karoliten
·
M
Avel Vet någon någonting om denna häst? Någon kanske som vet nåt om hur avkommorna blivit? Vad gjorde han? Resultat osv? Nu menar jag...
Svar
2
· Visningar
865
Senast: KickiH
·
Avel Tydligen så är ju inte hästar halvsyskon om dom inte har samma mamma eller samma pappa OCH samma morfar. Så min fråga blir helt enkelt...
Svar
10
· Visningar
2 338
Avel Dressyr stammade 2 B. v. Belissimo M – Rubin-Royal- Feiner Stern gekört/licensed -Prämienhengst 6 Df. v. Burlington – Pik L – Grande...
Svar
3
· Visningar
1 871
·
Q
Avel Ett föl med känd moder fast med oreggad stam med känd och reggad pappa fölet är idenfierat och signalementsbeskriven samt...
Svar
6
· Visningar
1 222
Senast: Masse
·
Avel Har kollat på en ungponny, som ägaren menar är registrerad som welsh partbred. Hon nämnde också att passet är blått, då hon inte riktigt...
Svar
8
· Visningar
1 942
Senast: Görel
·
S
Avel Var ute på en finsk sida och sökte info om min hästs halvsyskon där. Det mesta vart översatt till svenska men inte färgen. Så nu undrar...
Svar
7
· Visningar
1 881
Senast: mollyphlox
·
Avel ASVH har ju sin blupsida på nätet för jättesmidig sökning på stam och avkommor, resultat osv. Någon som vet om det finns något...
Svar
4
· Visningar
1 923
Senast: fialotta40
·
Avel Har slagit knut på mina tankar och har svårt att komma till någon lösning. Så nu skulle jag vilja veta vad ni hade lagt på detta stoet...
Svar
8
· Visningar
1 800
Senast: Peak
·
  • Låst
Avel Det fanns en tid en hingst (icke godkänd) som var skäck och som ska vara efter e: Manolito. Denne ej gdk hingsten hette Zebrano. Jag har...
Svar
2
· Visningar
984
Senast: Görel
·
Avel Hej! Är det någon som har/har haft någon avkomma/släkting till honom?:) Har haft ett sto vid namn Pellapenna, rödskäck, Född 1977...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: Felicia244
·
Avel Har ni läst Emma TH:s blogg? http://www.asvh.se/om_asvh/blogg/vad-vill-vi-med-var-stambok Mycket intressant tycker jag. Jag har...
2
Svar
28
· Visningar
4 747
Senast: Ramona
·
C
Avel Har nästan bestämt att hingstvalet nästa år blir Inshalla de Muze. Ska bara kolla upp så det blir bra med registrering. Stoet är KWPN...
Svar
0
· Visningar
876
Senast: Camaro
·
S
Avel Är detta de samma som att börja "sätta" juver? Juverna är inte direkt fyllda med mjölk men synd/känns verkligen skilnad på spenarna, de...
Svar
1
· Visningar
852
Senast: Masse
·
Avel Följande hinstar blev Gekört (godkända) Nr. 01 United Nations xx (Lauries Crusador xx - Fierant xx) Nr. 02 Touch my Heart (Herzruf -...
Svar
2
· Visningar
1 488
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka