Cippyn Red Crusader

Sv: Cippyn Red Crusader

Ville bara hålla med om att Crusse ger fina avkommor, är stolt ägare till Ronja Rövardotter som vann hoppningen på 5-årschampionatet förra året. Även hon har halvblodsmamma, Undine. Är avkomman du rider ponny eller häst? Har de samma mamma?

Mamman är halvblod :) Rider själv en ponny med samma mamma och pappa som rasmus ;D

Oh ronja hon är ju så otroligt fin! Den som jag rider är en ponny u. Ladies mistake (ursäkta stavningen) :)

jag kan tyvärr inte svara direkt på din fråga men jag är i hans stall och rider och det är väl cirka 10-talet elr fler per år som betäcks av han :)

Hoppas att Crusse avkomman du rider är lika härlig att rida som Ronja. Hoppar den bra? Är de lika? :)

Det är en otroligt trevligt ponny jah :) Trevlig att rida på alla sätt! Han ska hoppas in nu under våren.. Hans ägare är något lat ;) (jag har ridit han i ca 1 år nu) Han är rätt så lik henne i typen bah det att han har typ en lite rödbrun färg med svart man och svans ;D

Jag ägde under min ponnytid en avkomma efter Crusse. En valack vid namn Celebrimbor, en av de första avkommorna f -92. Nu är han tyvärr skadad och verkar inte komma tillbaka till tävlingsbanorna, men käre värld vilken ponny! Jag har aldrig under hela mitt hästverksamma liv varit med om en charmigare individ! Han hade verkligen "det lilla extra". En äkta allroundponny som gick kanon i både hopp, dressyr och terräng. Tyvärr fick han aldrig chansen att tävla fälttävlan mer än ett par gånger innan han blev skadad. Skulle gärna köpa mig en Crusse-avkomma igen när det blir dags att skaffa häst igen :)

Passa på att skaffa en medan du har chansen. Crusse börjar bli gammal. Såg några finingar efter honom på tävlingar i helgen, otroligt hur man kan känna igen hans barn på utseende, utstrålning och rörelserna!

Håller med dig fullständigt, har man haft en avkomma efter Crusse är man såld. Jag kan bara prata för hur Ronja är men jag har hört av flera som har avkommor att de är lika härliga allihop. Detta milda men ändå livfulla sätt som Ronja har är underbart, sen att avkommorna hävdar sig så bra i såväl hoppning som dressyr ger ju oss som ryttare så mycket!

Putt putt!

Vill gärna få tråden uppdaterad = ) Håller helt med föregående talare, en Crusse-avkomma så är man såld! Jag har haft turen att få rida flera stycken av dom och så roliga dom är! Charmiga, med mycket energi, med bra ridbarhet.

Jag råkar också veta att lilla miraklet B Capriole har HELsyskon på G... : O

Liknande trådar

Avel Tanken har väckts att kanske lägga en hopphingst på ena stoet något år för att få fram en multitalang mot hoppning. Stoet hoppar själv...
2
Svar
25
· Visningar
4 075
Senast: Långnos
·
Avel Jag brukar hävda att en bra stolinje måste börja någonstans och detta någonstans måste inte nödvändigtvis vara på 40- eller 70-talet...
Svar
13
· Visningar
2 688
Senast: Blyger
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
W
Avel Då jag själv är intresserad utav dressyr, och dess avel, så har mitt ena sto använts för just det. Men med facit i hand och hennes...
2
Svar
32
· Visningar
3 482
Senast: Stenmagi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar