b ponny+ appaloosa hingst=?

Sv: b ponny+ appaloosa hingst=?

Ja, men det är inte garanterat att fölet blir litet efter mammans storlek, och vågar man chansa på det?

Till TS:
Jag hoppas att det är en större b-ponny då, och att hon har haft föl tidigare, annars hade i varje fall inte jag vågat chansa...
Kan tillägga att jag har haft ett hbl sto på 157 som blev betäckt naturligt med en hbl hingst på 170, dock hade hon haft 5 föl innan, men det fölet blev maxad d-ponny:grin:

Innan jag beslutade om betäckning av det b- ponnysto jag berättade om kontaktade jag veterinär och frågade om han trodde att det skulle gå bra. Enligt honom är det så att fölet anpassas efter moderns storlek. Ett alltför stort föl kan födas även inom samma ras/ storleksspann.

En viss risk kan det vara vid betäckningen, om den är naturlig. Man får försäkra sig om att hingsten vet vad han gör, och att det är erfaret folk som sköter det hela.

Till TS:
Jag hoppas att det är en större b-ponny då, och att hon har haft föl tidigare, annars hade i varje fall inte jag vågat chansa...
Kan tillägga att jag har haft ett hbl sto på 157 som blev betäckt naturligt med en hbl hingst på 170, dock hade hon haft 5 föl innan, men det fölet blev maxad d-ponny:grin:

:rofl::rofl:
Snopet.
Fuxen på bilden, 3 år då, är väl idag maxad C tror jag. Inte heller vad man tänkt sig. Mamman dock liten, 145 cm, men född tvilling enligt uppgift.
http://www.blup.se/sv-SE/horses/147406-gretchen-20-swb

24858505.jpg

Den mörka bredvid är inte mamman kanske ska tilläggas.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
925
Senast: Shaggy
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18