Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Åtta år sedan idag. Inte ett pip från svensk media förutom svd som fokuserade på att det inte byggts upp nya statliga hus i Oslo. Jag...
Svar
18
· Visningar
1 558
Senast: Skjøldur
·
Kläder & Bli fin Var handlar ni vardagskläder? Jag hittar sällan något i butik som jag gillar, trycker dessutom det är fruktansvärt tråkigt! Likaså på...
2
Svar
37
· Visningar
3 120
Senast: Unafraid
·
Fritid Låt säga att det står en bonde och gör schack, kan jag då slå ut bonden genom att anfalla med kungen? O annat scenario: Motståndarens...
Svar
3
· Visningar
5 977
Senast: Araminta
·
Tjatter LIten utbrytartråd. Vad är den den mest barnsliga, dumma, ogenomtänkta epostadress du sett? Har du kvar någon epostadress du skäms för...
2
Svar
39
· Visningar
7 089
Senast: Seabaz
·
Juridik & Ekonomi Om jag har låst bolåneräntan i till exempel två år men vill sälja bostaden efter 1 år och 10 månader, hur mycket behöver jag betala...
Svar
6
· Visningar
1 210
Senast: Wysiwyg
·
Trädgård & Växter Detta med sniglar... Jag bor ju för mig själv. Det är hunratals meter till närmaste grannar. Invid tomten går en liten bäck i en sänka...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: tanten
·
Fritid Vi vill åka från Skåne till södra Tyskland över 3-4 dagar. På vägen upp ska vi besöka medeltidscentrum i Lolland-Falster. Ett stopp på...
Svar
0
· Visningar
276
Senast: majola
·
Juridik & Ekonomi Den 1 juli försenades mitt flygbagage. Lite drygt en vecka senare anlände det med bud till min hemadress, men endast en av två väskor...
Svar
1
· Visningar
765
Senast: Petruska
·
Kropp & Själ Jag har haft kopparspiral i cirka åtta år. Med den första var jag extremt regelbunden, blödde mycket och länge. Det var rätt jobbigt men...
Svar
0
· Visningar
295
Senast: sthu
·
Hemmet Vinden på huset jag flyttade till för ett år sedan ska byggas om till bostäder vilket jag visste när jag flyttade in. Jag tänkte dock...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
9 044
Senast: Görel
·
Trädgård & Växter Jag har aldrig varit i behov av en trimmer tidigare, men med nuvarande trädgård har behovet uppstått. Vad ska jag leta efter? Funkar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 220
Senast: tanten
·
Mat Åker med 15-årige sonen på minisemester imorgon till Stockholm över helgen. Har kollat lite restuaranger men INTE bokat. Sonen är helt...
2
Svar
24
· Visningar
2 912
Senast: sjoberga
·
Juridik & Ekonomi Har sålt av lite skit, bland annat till en jobbig jävel som betalat men inte hämtat. Jag vill bli av med skiten men tänker inte stå och...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 985
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Behöver skriva av mig lite.. Är inlagd på psyk sedan sju veckor tillbaka. Är inte första gången utan sjunde gången sedan november. Är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
22 738
Senast: Grazing
·
Samhälle Är det någon här som har erfarenhet - själv eller genom andra - av att anlita en privatdetektiv? Hur vet man att det är en bra detektiv...
2
Svar
28
· Visningar
4 597
Senast: Amha
·
Samhälle Jag har precis pratat med en bekant som i sin profession arbetar med socialt utsatta människor. Hen är även engagerad i...
2
Svar
25
· Visningar
2 568
Senast: Khasa
·
IT & mobiler Min gamla Nikonkamera har gått i graven och jag överväger att skaffa en ny. Men köpa en spritt ny blir alldeles för dyrt så tänkte att...
Svar
4
· Visningar
715
Kropp & Själ ...och det ser verkligen hemskt ut :( En mörk "rand" precis ovanför överläppen, det är alltså inte hår och det är inte "kladd" som går...
2
Svar
22
· Visningar
4 683
Senast: hastflicka
·
Mat Nån här som använder en sån? Tycker den verkar toppen för mig som älskar chips och pommes :angel:
2 3
Svar
58
· Visningar
16 262
Samhälle Sitter precis och läser tidningen när jag i Expressen hittar följande rubrikdel ”går på döde vännens begravning” Måste man förtydliga...
Svar
8
· Visningar
1 326
Senast: CarEr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp