parellikusken
Trådstartare
Tack!Om du ändå skulle vilja nå patientnämnden för hjälp i din kontakt med vårdgivaren så kan du ringa här:
”Under perioden 24 juni - 26 juli når du oss måndag till torsdag kl 09:00 till 11:00 på telefonnummer 010-441 20 00.” (VG-regionen)
(Man kan även göra en anmälan via 1177.se men detta låter väl inte som en anmälan, snarare som en hjälp att få ett samtal eller åtminstone en tid för ett)
Jag får stöttning av min kontaktperson, och hon vidarebefordrar mitt mående och behov av samtal till läkaren under ronden.Fy, vilken tuff sits @parellikusken
Har du kunnat prata med din kontaktperson (är det fast vårdkontakt?)? Kan hen hjälpa dig och ge dig stöttning?
Även om det är svårt att få tag på en läkare kanske din kontaktperson åtminstone kan förmedla någon slags information om läget?
Men det ger inget resultat.
Pratade nyss med min kontaktperson och hon tyckte det var konstigt att jag inte blir arg, utan istället ledsen och inåtvänd. Enligt henne är det de patienter som ligger på mest och blir arg när de blir orättvist behandlade som får det de vill ha och är i behov av.
Men jag blir inte arg, vet inte vart jag ska rikta min ilska. Blir så sällan arg fast jag kanske är arg inombords.