Lona
Trådstartare
Tack !Så synd att du mår sämre igen!
Svår PMS (PMDS) behandlas tyvärr med antidepressiva för det mesta, vad jag vet... En snabbkoll på 1177 säger dock att det tydligen även kan funka med vätskedrivande? Det kanske kunde vara något i så fall...
Hormonpreparat kan också användas, men det är nog inte rekommenderat om man har problem som dina, eftersom det kan bli rejält otrevliga biverkningar.
I vanliga fall är det gynekologen man går till för sådana här besvär, men i ditt fall kanske det är lättare via din behandlande läkare? Med tanke på hela sjukdomsbilden, läkemedelsinteraktion, osv?
Hoppas, hoppas, hoppas du kan hitta något sätt att få det att lätta för dig snart!
Har pratat med min kontaktperson och hon tyckte att jag skulle gå till en gynekolog eftersom det är hormonellt. Hon menade dock även att man kunde periodbehandla med till exempel SRRI just innan mensen men att det ändå är gynekologen som håller i det.
Tänkte att jag traskar väl dit och hör vad hen har att säga och diskuterar saken med min psykiater så kanske vi kommer fram till något vettigt.
Det känns onekligen lite splittrat att ha tre läkare inblandade (vårdcentralen som håller i vissa bitar, psykiatern och nu en gynekolog...
Kom dock på att jag kan bolla lite med min syrra, visserligen är hon narkosläkare men hon måste ju ha lite koll, tror dessutom att hon har en kurskamrat som blivit psykiatriker som hon kan fråga om råd.