Ingen av de oändliga trådarna om renovering, tyder ju på det!Man behöver aldrig renovera egna bostäder?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen av de oändliga trådarna om renovering, tyder ju på det!Man behöver aldrig renovera egna bostäder?
För dig är inte en persons oroade frågor ett tillfälle att antingen vara lite snäll och hjälpsam, efter förmåga, eller att bara hålla tyst. Istället passar du på att dryga dig. Tycker du inte själv, när du ser reaktionerna, att din kommentar var rätt klumpig?För mig är nog inte buke i första hand en hjälpinstans.
Försök skriva ned dina frågor så tydligt som möjligt och skicka dom till styrelsen. Det är alltid skönare att ha klart för sig vad som ska hända så man kan anpassa sig till det.Vinden på huset jag flyttade till för ett år sedan ska byggas om till bostäder vilket jag visste när jag flyttade in. Jag tänkte dock att det mesta skulle skötas via andra uppgången i huset eftersom den ligger vid vägen. Jag bor åt motsatt håll. Härom dagen fick jag veta att det kommer ställa byggställningar runt hela huset och antagligen nät utanpå också! Jag är i chock. Ljud och damm etc hade jag räknat med men inte att bli inplastad. Byggnadsställning kan jag ta men inte att bli plastinbakad.
Jag valde lägenheten för att den ligger högt upp i söderläge med en liten dunge utanför som inte kommer att bebyggas. Jag avskyr insyn och älskar ljus. Jag har planerat min balkong och förodlat växter inomhus.
Hur står man ut med att vara instängd på det viset i över ett halvår? Över sommaren? Jag har för första gången tagit en längre sammanhängande semester för att jag har haft ett tufft år och behöver vila. Hur ska man kunna få ro när folk kan klättra upp på byggnadsställningen och ta sig in? När man inte kan vädra? När man inte kan använda balkongen?
Finns det regler kring detta eller får man stänga in folk hur som helst hur länge som helst?
Det här måste vara Bukefalos minst relevanta och hjälpsamma inlägg 2019.Det finns uppenbara fördelar med att äga sin bostad inser jag .
Vi fick nya balkonger för ett par år sedan. Inklädd fasad, minns inte hur länge. Jag var glad åt att de plomberade balkongdörrarna för de bilade ju bort golven! (Däremot var det inte lika kul att ligga med migrän medan de bilade på min våning).Jag tänkte lite till på det här, @Görel . Jag fasar nämligen lite inför att våra balkonger ska byggas ut, trots att jag gläder mig som ett barn över att få en större balkong.
Byggnadsställningar etc skärrar mig verkligen på förhand. Men det är ändå så att jag i efterhand knappt minns dem. Alltså, det känns värst innan. Det tycker jag är lite trösterikt att tänka på.
Detta känns lite som ett fall av Inget ämne är för perifert för att spåra över i att man bor bättre på landetIngen av de oändliga trådarna om renovering, tyder ju på det!
För dig är inte en persons oroade frågor ett tillfälle att antingen vara lite snäll och hjälpsam, efter förmåga, eller att bara hålla tyst. Istället passar du på att dryga dig. Tycker du inte själv, när du ser reaktionerna, att din kommentar var rätt klumpig?
Ja, jag tänker att tiden fram till och under tiden.med ställningarna, är väldigt mycket kortare än den tid som följer därefter. Det tröstar mig.Vi fick nya balkonger för ett par år sedan. Inklädd fasad, minns inte hur länge. Jag var glad åt att de plomberade balkongdörrarna för de bilade ju bort golven! (Däremot var det inte lika kul att ligga med migrän medan de bilade på min våning).
Men sedan fick jag en större och jättefin balkong så då var besvären glömda.
Synd.Inte alls faktiskt.
Helt obegripligt!Inte alls faktiskt.
Men alltså. I en tråd med rubriken Hur står ut med att bo bakom byggställning? svarar du att du inte ser buke som en hjälpinstans. Men HON ber ju om hjälp, oavsett hur DU ser på på buke.Inte alls faktiskt.
Våra två badrumsrenoveringar var inte att leka med.Man behöver aldrig renovera egna bostäder?
Var fick jag den där länken från? Glöm den.Men alltså. I en tråd med rubriken Hur står ut med att bo bakom byggställning? svarar du att du inte ser buke som en hjälpinstans. Men HON ber ju om hjälp, oavsett hur DU ser på på buke.
Här startas ju för övrigt nya hjälptrådar varje dag, det är obegripligt att du missat dem under alla år du varit där.
https://www.bukefalos.se/forums/allmaent.83/post-thread
Våra två badrumsrenoveringar var inte att leka med.
Jag bor i eget hus.
Vet du, jag satt precis och funderade över exakt samma sak.Ibland undrar jag verkligen om folk alls tänker själva när de läser här.
Det här är ju väldigt typiskt och onödigt. När det gäller större renoveringar eller ändringar är det superviktigt att alla vet om vad som gäller i tid. Sen att alla inte kommer hålla med eller gilla förändringarna men alla inblandade, de som bor måste veta innan så att man kan planera semester, trädgårdsodling osv efter det.Det är bristen på information som är allra mest stressande. Hade jag fått det som du beskriver hade det varit lättare att hantera för då hade jag i alla fall haft lite kontroll på vad som händer och vad jag planeras bli utsatt för.
Oavsett om man bor i en koja eller ett slott, har eget, är inhyrd, hyres- bostads- eller äganderätt så ska man få rimlig information om kommande förändringar. Mycket av problemet hänger ju ihop med den bristande infon.Det förvånar mig verkligen jättemycket att det inte framgår att vad jag menar är att det då är ett eget val. Ibland undrar jag verkligen om folk alls tänker själva när de läser här.
JAG tycker det är en intressant parallell i diskussionen. Jag inser att jag är jätteensam om den åsikten (även om massor av andra trådar visar motsatsen). Men det betyder ju inte att jag ändrar åsikt för det.
Oavsett om man bor i en koja eller ett slott, har eget, är inhyrd, hyres- bostads- eller äganderätt så ska man få rimlig information om kommande förändringar. Mycket av problemet hänger ju ihop med den bristande infon.
Fast om du nu har ett annat alternativ så låter det ju sannerligen som ett riktigt lyxproblemDet har jag inte möjlighet till. Har sommarstuga i skärgårn men jag vill vara i stan.