Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Läste just att SD, M och KD får egen majoritet i den. Vet att det är jättelångt till val, och L mycket väl kan klara sig över 4 %. Att...
9 10 11
Svar
213
· Visningar
15 309
Juridik & Ekonomi Vi brukar bara restriktiva när det gäller att gå in med huvudnyckel då vi har hund. Men gav tillåtelse i torsdags att det var ok, då vi...
Svar
13
· Visningar
2 693
Senast: Alexandra_W
·
Hemmet Jag ska göra egen havredryck och behöver en silduk. Funkar det lika bra med en vävd handduk? Eller en bit linneväv?
Svar
4
· Visningar
729
Senast: sthu
·
Fordon Behöver köpa en ny bil men har verkligen ingen som helst aning om vad jag ska ha. Behöver en bil som är billig i drift, skatt och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 699
Samhälle Är det någon som har erfarenhet av att jobba som nämndeman i domstol? Är det ”svårt” att bli? Är det en bristvara eller är trycket...
Svar
12
· Visningar
1 230
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Är ni med i facket? Jag är med, men funderar på att gå ur för att spara några hundra. Har varit medlem i 15 år, ringt och rådfrågat dem...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
7 402
Senast: Mixoman
·
Hemmet Vad har ni för skrivbord? Jag har insett att jag behöver ett vettigt skrivbord både nu och troligen sen. Så vad har ni? Bilder tack :)
Svar
5
· Visningar
891
Senast: lil-sis
·
Kropp & Själ Ni som har korrigerat synfel med ögonlaser, hur gick det? Blev det bra? Har ni fått några problem efteråt, typ ökad ljuskänslighet eller...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 542
Kropp & Själ Jag köpte ett paket schampo + conditioner online och när jag öppnade paketet så var locket på schampoflaskan inte fastskruvad...
2
Svar
28
· Visningar
2 061
Senast: krumbukter
·
IT & mobiler Nu behöver jag er hjälp igen. Min Iphone 5 har lagt ner, har nästan ingen battertid och kameran är katastrof. Jag har alltid haft...
2
Svar
22
· Visningar
1 819
Senast: cewe
·
IT & mobiler Går det att få FN tangenten så att den är aktiverad jämt? Är en acer laptop om det spelar någon roll.
Svar
2
· Visningar
583
Fordon Köpte nya torkarblad för ett tag sen och den högra gnäller väldigt. Även fast det regnar ordentligt. Innan satt orginalen på, de nya är...
Svar
13
· Visningar
1 196
Senast: _Sascha_
·
Kropp & Själ Jag slant när jag diskade vassa monsterkniven. Skar rakt över fingret precis under nagelbandet. Blödde kopiöst i ett par timmar. La...
2
Svar
27
· Visningar
13 694
Senast: Alexandra_W
·
Hemmet Japp, två helt orelaterade funderingar..... ;) Sotaren var här igår och hade föreslagit för min man att vi borde skaffa en roster till...
Svar
4
· Visningar
709
Senast: bettysmatte
·
Skola & Jobb Vad är lättaste sättet att lära sig engelska som äldre, svår inlärningsförmåga pga utbrändhet. Ointresserad av tv och filmer. Finns...
Svar
12
· Visningar
1 114
Senast: Lager
·
Fritid Särbon har bestämt sig för lite till semester så vi är på väg söderut. Han ville jag skulle kolla saker att göra i Skara med omnejd (vi...
2
Svar
35
· Visningar
2 256
Senast: DazKanin
·
IT & mobiler Jag har fått en "ny" laptop på jobbet - en PC :nailbiting:. Olyckligtvis kom det inte med någon strömkabel så just nu kan den bara...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Philosophia
·
Kultur Nya Winnerbäck kom idag. Mycket mer min bag än förra skivan. Efter en halvdan vecka med idiotiska medmänniskor slog de här textraderna...
Svar
8
· Visningar
815
Senast: tigerflicka
·
Hemmet Ni som har kamin - vad har ni för någon och hur länge håller den värmen? Vi har stora temperatursvängningar vintertid. Det kan vara...
2
Svar
39
· Visningar
9 359
Samhälle Jag önskar tips på bra poddar/poddavsnitt som rör hbtq-frågor, då främst som rör hbtq-rättigheter i historien, gärna Europa under tidigt...
Svar
0
· Visningar
394
Senast: macbeth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp