Jag har en Volvo v70 D4 -15 automat FWD.
Har ägt den i snart 2 år och det var lite intressant när jag köpte den, den va dyr i inköp, men den är/var billigare i drift än min gamla bil (en Subaru Legacy -05 bensin) volvon drar bland annat inte lika mycket bränsle som subban. Jag har service avtal på bilen idag och betalar per månad på både det och försäkringen. Lite billigare skatt än den gamla bilen, skiljde inte jättemycket, men billig för att va en dieselbil.
Den orkar mer än den gamla bilen gjorde t ex, hästtransporten jag hade drog jag den i tomme: subban tyckte det var jobbigt, volvon märks det inte ens att transporten hänger på bakom. Med häst i transporten, subban pustade och stånkade en hel del medan volvon var mer "åh va roligt, ska vi jobba lite nu".
Ångrar inte mitt val av bil och ska ha kvar den tills den inte går att laga mer då det är sista generationen av v70 innan de slutade tillverkas, samt jag kom över den billigare än de ligger på. Den hade tidigare varit en företagsbil, som en VD haft och åkt i princip bara långresor med, så visst den hade gått långt för sin ringa ålder när jag köpte den, men visste att det var bra mil och att bilen blivit väl omhändertagen under tiden med service osv.
Minns jag kollade på liknande bilar som gått lägre mil, jisses va de stack iväg i pris.
Är väldigt nöjd över min bil, stor och rymlig, kan dra upp till 2000kg bakom den, duger perfekt till mig även om mamma tyckte jag skulle skaffa en mindre bil när jag gjorde mig av med hästen, men vem vet en vacker dag står jag där med häst igen.