Vilken bil söker jag?

Lite uppdatering, var och tittade i en bilaffär idag, bara för att kolla läget och fråga massor med frågor så jag vet mer :) Tiguanen går bort, som ni säger, väldigt litet bagageutrymme. Jag kommer leta vidare efter en kombi, och det lutar åt storleken bmw 3-serien, audi a4, passat. Det är ju vanliga bilar ute på vägarna, så att hitta en vettig sådan ska jag nog kunna göra :)
BMW har ju ofta (alltid?) bakhjulsdrift. Inte helt rätt att titta på om du nu är ute efter något med fyrhjulsdrift. Den enda audi med fyrhjulsdrift jag kört (en A6 med stark motor) kändes väldigt stadig och bra, lätt att köra fort i :p Meen nu när den börjar bli lite äldre så verkar den ha enormt många olika, dyra fel som måste åtgärdas på verkstad.

Det känns lite som att bilen är så fullproppad med teknik att när en sak väl strular, då går allt fel. På så sätt är det ju bättre med en bil som har färre tekniska saker inbyggt, det är färre saker som kan gå sönder och när något väl går sönder så är det ofta lättare att åtgärda. Min första lilla fjantbil var underbar på det sättet. En mycket enkel bil, men extremt pålitlig och snäll, klarade vad som helst kändes det som (förutom en eventuell krock, då hade den nog blivit totalmosad direkt...).

BMW har ju ofta (alltid?) bakhjulsdrift. Inte helt rätt att titta på om du nu är ute efter något med fyrhjulsdrift. Den enda audi med fyrhjulsdrift jag kört (en A6 med stark motor) kändes väldigt stadig och bra, lätt att köra fort i :p Meen nu när den börjar bli lite äldre så verkar den ha enormt många olika, dyra fel som måste åtgärdas på verkstad.

Det känns lite som att bilen är så fullproppad med teknik att när en sak väl strular, då går allt fel. På så sätt är det ju bättre med en bil som har färre tekniska saker inbyggt, det är färre saker som kan gå sönder och när något väl går sönder så är det ofta lättare att åtgärda. Min första lilla fjantbil var underbar på det sättet. En mycket enkel bil, men extremt pålitlig och snäll, klarade vad som helst kändes det som (förutom en eventuell krock, då hade den nog blivit totalmosad direkt...).

BMW finns med awd, så vill hon ha det (vilket jag förstår!) kollar hon självklart på dom. :) Ang Audi har Audi vissa motorer ffa som orsakat endel problem, vill hon Köpa Audi läser hon nog på och köper "rätt" motor. Jag har fö en audi s6, och har haft endel Audis utöver den, och ingen har varit på verkstad utöver service, fungerar klockrent allihop, trots endel "teknik". :) problem finns i alla märken och modeller, bara för "din" A6 haft problem betyder de inte att det är så generellt. audi och bwn gör jäkligt bra bilar, så är det! :-)

Liknande trådar

Äldre Jag och sambon ska snart flytta till hus utanför stan och behöver då varsin bil. Sambon äger en bil, så det så nu är det upp till mig...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 494
Senast: Jeffery
·
Äldre Jag står inför ett bilköp i höst och tycker att jag har lite ont om idéer. Jag letar efter en större bil, stor nog för att kunna ha...
2
Svar
21
· Visningar
3 159
Senast: glittra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar