Värdeminskningen kostar mera än reparationer och nya bilar är inte helt gratis de heller.Ang billigare så är väl ,er frågan vad man vill betala för, avbetalning på en ny bil eller reparationer på en gammal.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Värdeminskningen kostar mera än reparationer och nya bilar är inte helt gratis de heller.Ang billigare så är väl ,er frågan vad man vill betala för, avbetalning på en ny bil eller reparationer på en gammal.
Lägg till att en garanti bara är ett enklare bilägande de gånger bilfirman vill ta sitt ansvar. Vilket nödvändigtvis inte är vi alla tillfällen nåt pajar.Kanske eller inte.
Det kan vara ett himla trassel också om man har otur, och det är surt med trassel när det handlar om massor av pengar.
Trassel på något för 10 000:- är lättare att acceptera.
Jag kan inte finna ett enda hållbart argument för att köpa en splitt ny bil, mer än själva statusen - något jag är rätt immun mot.
Att det inte blir ett billigare ägande behöver vi inte ens diskutera.
Att det blir en (märkbart) säkrare bil är inte sant, då du kan köpa en två år gammal med lite bättre säkerhetsutrustning för en betydligt billigare peng.
Att det blir ett problemfriare ägande är inte heller nödvändigtvis sant, då bilar är som all annan teknik - antingen går delar sönder i början, eller i slutet på bilens karriär. En två år gammal problemfri bil har visat sig inte vara en av de som går sönder i början. En ny bil vet du inte vilken kategori den tillhör.
Jag tror du missförstod vad jag menade med status.Status?
En BIL kommer oavsett vadsomhelst alltid att kosta pengar.En dålig bil kommer oavsett ålder alltid att kosta pengar.
I beg to differ.Måste ju påstå att alla bilar och dess kvalité bara handlar mer eller mindre om tur eller slump.
Jag kan inte finna ett enda hållbart argument för att köpa en splitt ny bil, mer än själva statusen - något jag är rätt immun mot.
Att det inte blir ett billigare ägande behöver vi inte ens diskutera.
Att det blir en (märkbart) säkrare bil är inte sant, då du kan köpa en två år gammal med lite bättre säkerhetsutrustning för en betydligt billigare peng.
Att det blir ett problemfriare ägande är inte heller nödvändigtvis sant, då bilar är som all annan teknik - antingen går delar sönder i början, eller i slutet på bilens karriär. En två år gammal problemfri bil har visat sig inte vara en av de som går sönder i början. En ny bil vet du inte vilken kategori den tillhör.
I beg to differ.
Tar du två identiska tvillingbilar, skapade ur samma genpool, bryggda ur samma råvaror, sprugna ur samma löpandebandsskifte - och låter den ena köras i tre år i 10.000 mil av en pedant som vet vad - och tar hand om - en bil alla önskemål är, och låter den andra hamna på ett företag för att köras i tre år i 10.000 mil som nån slags gemensamhetsbil att köras vid uppkomna tillfällen, så handlar det INTE mer eller mindre om tur eller slump att den ena bilen är rena drömmen att äga, och den andra blir en näradödenupplevelse att bara kvittera ut nycklarna på.
Så jag brukar resonera som så att människor som har otur med många av sina bilköp är fel människor att låna ut sin egen bil till.
Den s.k. badkarskurvan är ju ett känt fenomen.Att det blir ett problemfriare ägande är inte heller nödvändigtvis sant, då bilar är som all annan teknik - antingen går delar sönder i början, eller i slutet på bilens karriär.
Då så var den i slutet på badkarskurvan och borde ha kastats i stället för att lämnas till verkstad.Status? Efter att ha lagt 32000 på verkstadskostnader på min gamla bil under sista året, så gav jag upp.
Sant.Så jag brukar resonera som så att människor som har otur med många av sina bilköp är fel människor att låna ut sin egen bil till.
Jag och sambon ska snart flytta till hus utanför stan och behöver då varsin bil. Sambon äger en bil, så det så nu är det upp till mig vad jag vill köra. Har längtat efter egen bil nu ett tag, men det har inte behövts, funkar bra med SL. Men nu är det dags då.
Det blir konsument-leasing, inget lån, ingen kontantinsats, inga extra kostnader och en helt ny bil.
Bilen ska vara i en mellanklass, och dra så lite bensin som möjligt. Först stod det mellan audi a3, volvo v40 och vw golf. Audin är bortsållad, den blir lite för dyr. Så det är golfen och volvon kvar. De har liknande innehåll och skiljer ca 300:- i månaden, golfen är billigare. Personligen tycker jag att volvon är snyggare än golfen, men sambon säger att golfen är bättre.
Så jag vill gärna höra era åsikter om bilarna! Service ingår i månadskostnaden, och det enda jag behöver köpa till är vinterdäck. Bilen kommer användas till att pendla till jobb (först smal väg på landsbygden och sedan motorväg) och senare (om det blir barn) för mig att ta mig runt med ett barn och barnvagn i bagaget.
Vad tycker ni?
Som egen företagare så är det inte lika bra.Tjänstebil är suveränt.