Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Samhälle Börja med att höja lärarnas lön med minst 10-15 tusen. Helt sanslöst hur låga löner man får efter 5 års universitetsutbildning.
3 4 5
Svar
89
· Visningar
5 071
Senast: Mangust
·
Mat Jag ska köpa omega 3 till mig och tonåring. Nu kommer jag inte ihåg märke på de jag testat, men de har varit stora, eller så ska man ta...
Svar
2
· Visningar
492
Senast: Monkie
·
Hemmet Taket läckte på stallet/förrådsbyggnaden i höstas. Det läckte in i ett av förrådssrummen. Jag tog precis in en liten bokhylla därifrån...
Svar
3
· Visningar
501
Senast: bettysmatte
·
Hemmet Ser ofta på bilder på lägenheter och hus och undrar varför är det så vanligt att handtag på fönster och balkongdörrar är vridna i öppet...
Svar
3
· Visningar
773
Senast: abc
·
Tjatter Kanske är svårt att få till. Men visst vore det kul!
Svar
12
· Visningar
916
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
Samhälle Nominerar de i särklass fulaste: Våffelhår och trådsmala ögonbryn.
2
Svar
28
· Visningar
2 847
Mat Kaffe. Det som för en del är livets dryck. Hur vill ni ha erat kaffe för att ni ska tycka att det är som godast? Och vart ska detta goda...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
5 357
Senast: sjoberga
·
Tjatter Istället för att fråga i den vanliga tråden så öppnar jag en tråd istället. Vad gör ni den sista april? Ändrade planer?? Något kul?
2 3
Svar
47
· Visningar
3 180
Senast: Jenka
·
Skola & Jobb Jag håller just nu på att läsa in naturkunskap 1a1. Nu har jag kommit till uppgiften som går ut på att göra en hemlaboration eller en...
Svar
0
· Visningar
431
Senast: Crossline
·
Hemmet Postar här istället för i kattforumet eftersom det egentligen inte handlar om djuren. Jag har köpt en bostadsrätt och vill då näta in...
2 3
Svar
42
· Visningar
12 770
Senast: Ramona
·
Kropp & Själ Jag insåg att jag har blivit bitter. Vad gör man åt det? Jag har varit trött i många år, men kämpat på så gott det går med tungt...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 769
Hemmet Att göra en The mugg med räfflor på insidan. Horisontellt placerade med ett djup på 2-5 mm så att de stående vågen som uppkommer när man...
Svar
19
· Visningar
1 442
Senast: Tranan
·
Tjatter I går snöade det. Stora vackra flingor dalade sakta ner från himlen. Plötsligt var det ett snöfall som man önskar på Julafton. Snön...
Svar
15
· Visningar
1 874
Senast: Fibusen
·
P
Samhälle I artikeln från SU stod följande; Genernas uttryck i matstrupen och tjocktarmen kan till exempel ge ledtrådar till varför man har...
Svar
7
· Visningar
872
Senast: prallan
·
Kropp & Själ Pappa har ÄNTLIGEN gått med på att jag får lägga till mitt kinesiska efternamn efter mina namn jag redan har :bump: Jag har tjatat om...
2
Svar
27
· Visningar
2 179
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Jag har hittat en DRÖMKURS på en folkhögskola. Kursen kallas för en 1-årig utbildning. Den är på heltid och helt på distans. Jag skulle...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 866
Senast: SaraXX
·
Skola & Jobb Det är dags för mig att byta yrke! Har jobbat inom vården samt som hästskötare till och från sen gymnasiet. Men även lyckats klämma in...
Svar
19
· Visningar
1 760
Senast: Amanda_F
·
Mat Som vi säkert alla har märkt är jästen tvärslut så här i coronatider. Därför tänkte jag ta tag i projektet surdegsbröd. Jag är dock lite...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 332
Senast: Mineur
·
Samhälle Vi har preppat med mat för ytterligare minst en månad i händelse av smitta. Jag ska inte till någon affär utan vara just hemma på...
95 96 97
Svar
1 920
· Visningar
124 454
Senast: _Elly_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp