Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Trädgård & Växter Jag köpte en doftranka i kruka för ett tag sen som hade många knoppar. Jag har försökt följa råden ljust men inte i direkt solljus...
Svar
2
· Visningar
1 849
Hemmet Med tre innekatter i hemmet blir det rätt mycket päls på kläder, dukar, mattor.. Ja, på allt. Såg reklam för en pälsfångare, en liten...
Svar
7
· Visningar
916
Senast: sthu
·
  • Omröstning Omröstning
Hemmet Ingen har väl missat Vanish-reklamen med ”oxi-action” blablabla men jag tycker inte att den fungerar. Alls. :meh: Ni som provat den, vad...
2
Svar
23
· Visningar
4 568
Senast: TinyWiny
·
Kläder & Bli fin Vad har ni för jackor eller kappor nu i höst? Jag är ute efter något i bra kvalitet som håller i många säsonger, helst inte dyrare än 2000:-
2
Svar
29
· Visningar
2 010
Senast: Red_Chili
·
IT & mobiler Jag fotar oftast i NEF-format (Nikons RAW) och redigerar bilderna i Photoshop, sparar sedan ut dem som jpeg. När jag gör det blir de...
Svar
6
· Visningar
640
Tjatter Satt i kväll och snattrade i telefon med särbon och kom otippat in på ämnet tänder. Jag nämnde då att jag är en högertuggare. Han...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 296
Skola & Jobb Vem är det som gör era scheman för varje dag? Är det en särskild person i personalgruppen? Eller gör ni alla i personalgruppen det...
Svar
6
· Visningar
832
Trädgård & Växter Beskärningsfråga! Vi planterade i våras ett äppelträd med svagväxande grundstam som är rätt låg, går kanske max till bröstet på mig...
2
Svar
23
· Visningar
1 351
Kropp & Själ En nära vän berättade idag att hon fått diagnosen hjärtsvikt. Med tanke på allt vi har pratat om och efter att ha googlat diagnosen...
Svar
10
· Visningar
1 061
Kropp & Själ Det kan ju inte alltid vara så att det är middagsmaten som är sjukdomsorsaken? Några få gånger har jag blivit sjuk på eftermiddagen men...
2
Svar
28
· Visningar
9 271
Senast: Lickety
·
Tjatter Nu undrar jag, vad är en acapulco för dig? Jag äter oftast pizza på typ två olika pizzerior, men nu körde jag på stort och beställde...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 052
Senast: movi
·
Hemmet Vi letar ny bostad. Bor i bostadsrätt nu och bor i en stor förening med över 500 lägenheter. Hade egentligen föresatt oss att absolut...
Svar
12
· Visningar
811
Senast: starcraft
·
Hemmet Jag funderar på att färga ett par vita stolsöverdrag till annan kulör. Det var decennier sedan jag färgade tyg sist, och då bara för att...
Svar
3
· Visningar
550
Senast: Fibusen
·
Fritid Stod och tittade på åskvädret med mina grabbar och fick syn på vad vi först trodde var ett flygplan, men aldrig sett ett flygplan se ut...
Svar
10
· Visningar
1 253
Senast: Hoarfrost
·
IT & mobiler Jag skulle gärna vilja dela med mig att Kapitel 1 av min bok till mina facebook-vänner, men upptäckte att det inte går att ladda upp en...
Svar
8
· Visningar
1 077
Senast: ameo
·
Tjatter Den är glödhet här 🔥. Men hur kan man komma på tanken att hugga av huvudet och sedan dansa med det 💃
Svar
18
· Visningar
1 275
Senast: Fetaost
·
IT & mobiler Behöver köpa ett sådant där band/snöre med en liten hake längst ner för att bära mitt passerkort runt halsen i stället. Men vad sjutton...
Svar
4
· Visningar
684
Senast: lil-sis
·
Fritid Jag planerar att eventuellt besöka Kiruna i oktober-november. Tänkte i så fall åka tåg och hyra en bil där, eller är det lätt att ta...
Svar
9
· Visningar
760
Senast: Anders
·
Fritid Jag tittade nyss på Go'kväll och de pratade om en bok som heter Gertrud. Jag kom att tänka på att man hade ju kunnat skriva det :heart...
2
Svar
28
· Visningar
2 121
Kropp & Själ Jag lärde mig cykla för någon månad sedan. På en gammal mountainbike (tror jag), som inte har några särskilda finesser. Jag har kommit...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 494
Senast: Anders
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Wobbi stövlar
  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp