Psykolog som flytatt - lovat höra av sig...

Kan du vara utan kontakt så länge?
Tänker att det kan vara värt att prova någon annan, det kan ju visa sig fungera lika bra, eller bättre, och då slipper du oron om hon inte hör av sig.
Som tidigare skrivits är det ju inte ens säkert att hon FÅR höra av sig från sin nya arbetsplats.
Jag har försökt få hjälp länge men det fungerar inte särskilt bra här där jag bor och det känns omöjligt.
 
Men om det är så att hon inte får ha kontakt med gamla patienter så tycker jag hon ska höra av sig och berätta det. Och om hon tappar bort mitt nummer kan hon ju kontakta sin förra arbetsgivare.
Hennes förra arbetsgivare får kanske inte lämna ut patiententernas kontaktuppgifter till de som inte längre är anställda då sekretesslagstiftningen inte tillåter det.
 
@Barbabelle Din f.d. psykolog har tyvärr inte det ansvaret att leta reda på dig för att höra av sig. Jättedumt av henne att lova något hon med all sannolikhet inte kommer kunna att hålla men jag tror helt ärligt att du gör bättre i att söka en ny psykolog.
Eftersom hon lovade att höra av sig så utgår jag från att hon kan göra det. Och om hon inte kommer kunna ha kontakt med mig när hon börjat sitt nya jobb så tycker jag hon ska höra av sig för att berätta det, om det är så. Och eftersom hon har sagt att hon ska höra av sig så räknar jag med att hon har sparat mina kontaktuppgifter.
 
Hon kanske inte kommer ihåg vad du heter eller var du bor.

Leta reda på en ny psykolog och gör inte dig själv olycklig för att denna lovat att återkomma till dig men sen kanske inte har möjlighet att göra det eller att leva upp till dina förhoppningar.
Jag utgår från att hon har sparat mina kontaktuppgifter.
 
Tror ni hon kommer göra det eller tror ni att det bara var något hon sa?
Då har du själv svarat på frågan :). I och för sig kan ingen göra mer än att spekulera,


Eftersom hon lovade att höra av sig så utgår jag från att hon kan göra det. Och om hon inte kommer kunna ha kontakt med mig när hon börjat sitt nya jobb så tycker jag hon ska höra av sig för att berätta det, om det är så. Och eftersom hon har sagt att hon ska höra av sig så räknar jag med att hon har sparat mina kontaktuppgifter.

Jag utgår från att hon har sparat mina kontaktuppgifter.
 
Eftersom hon lovade att höra av sig så utgår jag från att hon kan göra det. Och om hon inte kommer kunna ha kontakt med mig när hon börjat sitt nya jobb så tycker jag hon ska höra av sig för att berätta det, om det är så. Och eftersom hon har sagt att hon ska höra av sig så räknar jag med att hon har sparat mina kontaktuppgifter.
Men om du på förhand räknar med att bli "sviken" (vilket det ju inte riktigt skulle röra sig om utfall att hon inte har möjlighet att kontakta dig sedan, som andra redan påpekat) blir det en självuppfyllande profetia. Det vore väl klokt att se sig om efter andra alternativ samtidigt som du väntar.
 
Jag utgår från att hon har sparat mina kontaktuppgifter.
Det är nog bäst att inte utgå från det, du får tänka att du trots allt var hennes jobb och hon har antar jag en hel del människor hon pratar med. Det är lite tråkigt när man inser att man inte är en vän till sin psykolog eller annan vårdpersonal eftersom att det känns så när man är där ofta, tycker jag, men det är lättare att gå vidare tycker jag när man inser det.

I början när jag pratade med psykologer och läkare och andra som faktiskt var intresserade av mig och lyssnade drog jag snabbt slutsatsen att jag var speciell, att jag var i deras tankar efter jobbtid osv vilket jag nu insett att så antagligen inte är fallet.

Hade sökt efter en ny och gått vidare, hör hon av sig så gör hon och då kan du avgöra då om hon är någon att gå tillbaka till eller inte. Att känna sig sviken är ingen idé egentligen heller då hon begick ett nybörjarmisstag antar jag som lovade dig det hon lovat.
 
Det är nog bäst att inte utgå från det, du får tänka att du trots allt var hennes jobb och hon har antar jag en hel del människor hon pratar med. Det är lite tråkigt när man inser att man inte är en vän till sin psykolog eller annan vårdpersonal eftersom att det känns så när man är där ofta, tycker jag, men det är lättare att gå vidare tycker jag när man inser det.

I början när jag pratade med psykologer och läkare och andra som faktiskt var intresserade av mig och lyssnade drog jag snabbt slutsatsen att jag var speciell, att jag var i deras tankar efter jobbtid osv vilket jag nu insett att så antagligen inte är fallet.

Hade sökt efter en ny och gått vidare, hör hon av sig så gör hon och då kan du avgöra då om hon är någon att gå tillbaka till eller inte. Att känna sig sviken är ingen idé egentligen heller då hon begick ett nybörjarmisstag antar jag som lovade dig det hon lovat.
Jag menar inte att vi hade en vänskapsrelation, jag tyckte att hon var en väldigt bra psykolog och vill därför fortsätta träffa henne. Jag kan inte träffa nya psykologer hela tiden för jag orkar inte börja om hela tiden.
Dessutom är det fruktansvärt svårt att få hjälp här där jag bor jag skickas bara runt och ingen hjälper mig.
 
Nu tycker jag att tråden kanske lutar åt ett lite väl pessimistiskt håll. Jag har haft massor av patienter som jag har glömt bort dagen därpå, men också ett flertal "favoritpatienter" som jag flera månader senare tänker på ibland och gärna skulle ringa och höra hur det går för om det hade varit professionellt att göra så :p Det är klart att de inte är mina vänner och att relationen är väldigt enkelriktad, men det betyder inte att jag inte bryr mig om vissa av patienterna jag träffar mer än andra - man blir ju inte en robot bara för att man råkar befinna sig i sin yrkesroll. Om din psykolog nu har lovat skulle jag utgå från att du är en av hennes prioriterade patienter och att hon förmodligen kommer att höra av sig som hon sagt. Sedan är det klart att hon kanske glömmer, tappat kontaktuppgifterna, ringer från dolt nr någon gång när du inte kan svara och sedan inte försöker igen, blir sjuk eller vad som helst, men hon har nog tänkt att hon ska ringa eftersom hon sa så. Däremot så är ju risken stor att hon kanske då ringer för att säga att hon inte kan fortsätta kontakten eftersom det inte funkar med hennes nya jobb, så utifrån den aspekten kan det ju vara värt att fundera på alternativen.
 
Jag menar inte att vi hade en vänskapsrelation, jag tyckte att hon var en väldigt bra psykolog och vill därför fortsätta träffa henne. Jag kan inte träffa nya psykologer hela tiden för jag orkar inte börja om hela tiden.
Dessutom är det fruktansvärt svårt att få hjälp här där jag bor jag skickas bara runt och ingen hjälper mig.
Jo jag förstår att det är svårt att hitta en ny, snudd på omöjligt på många ställen. Men för att inte känna sig sviken och förbisedd så är det bättre tycker jag att anta lite att psykologen inte antingen har tid eller kommer ihåg att höra av sig senare. Blir man för sviken och kanske tar det personligt så kan det sen vara svårt att lita på nästa psykolog.
 
Jo jag förstår att det är svårt att hitta en ny, snudd på omöjligt på många ställen. Men för att inte känna sig sviken och förbisedd så är det bättre tycker jag att anta lite att psykologen inte antingen har tid eller kommer ihåg att höra av sig senare. Blir man för sviken och kanske tar det personligt så kan det sen vara svårt att lita på nästa psykolog.
Ja det är ju så det blir så det vore bra om hon ringer som hon sagt att hon ska.
Vc här funkar inte de skulle ha ringt mig i måndags men det gjorde de såklart inte. De vet inte hur de ska lösa problemet därför ringer de inte.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 992
Senast: Sassy
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
13 845
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 053
Senast: Sasse
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 029
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp