Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb I våras fick jag bara 20 semesterdagar och ifrågasatte detta. Efter lite krångel stod det slutligen 25 men i samma veva försvann mina 5...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
5 404
Senast: soom
·
Trädgård & Växter Jag har blivit med kontor på mitt nya jobb! Och på kontoret står en krukväxt som jag inte riktigt kan placera. Den ser lite ledsen ut...
Svar
6
· Visningar
718
Senast: Viva
·
  • Låst
Tjatter "Matte, jag SOV! Du VÄCKTE mig!"
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
78 048
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 377
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 077
Senast: Lobelia
·
Hemmet Har en cylinda diskmaskin från -17, insatt -18. Maskinen har låtit konstigt ett par dagar, men idag stannade den helt, vilket gjorde att...
Svar
0
· Visningar
446
Senast: Fibusen
·
Mat Jag förstår inte varför folk blir upprörda av att tex restauranger tar ut en avgift om man har bokat bord och inte dyker upp utan att...
Svar
3
· Visningar
403
Senast: Gnist
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 600
Senast: Bulldoozer
·
Hemmet En gång i tiden köpte jag ett gäng virkade vägghängda förvaringsfickor på IKEA (se bild från en studentlya i ett svunnet tidevarv). Hur...
Svar
9
· Visningar
731
Kläder & Bli fin Hört om Vinted och tittar nu, men det är bara säljare från Polen? Har ni använt sidan? Är det något vettigt?
2
Svar
26
· Visningar
3 379
Senast: Rosett
·
  • Omröstning Omröstning
Kultur Efter en diskussion i en annan tråd lägger jag upp en intressekoll för buketräff på Göteborgsoperan Trodde man kunde lägga flera frågor...
Svar
11
· Visningar
1 355
Senast: warg
·
Skola & Jobb Hur hittar jag vem som är huvudmannen för sonens skola? Det borde ju rimligtvis vara någon på kommunen. Rektorn vet vi vem det är men...
Svar
8
· Visningar
775
Senast: chandelier
·
IT & mobiler Jag fick ett meddelande i torsdags av en av mina fb vänner. Idag fick jag som synes ett nytt. Jag tycker inte att språket stämmer...
Svar
7
· Visningar
790
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Jag blev översprungen av en häst i torsdags. Det kändes som den sprang över mig flera gånger men det tror jag inte. Men det värsta var...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 506
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Jag tänkte spara en större summa pengar och kollar då på fasträntekonton där man låser pengarna en viss tid, och man får då en bättre...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: Liten
·
Hemmet Inspirerad av en annan tråd och för att inte trådkapa blir jag lite nyfiken på vad folk har för intressanta och gärna positiva anekdoter...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 401
Senast: nejlica
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
27 672
Senast: ptr
·
Relationer Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag...
Svar
8
· Visningar
1 021
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Har några glasögon som jag skulle vilja donera till någon välgörenhetsorganisation. Är det någon som vet om en organisation som tar emot...
Svar
2
· Visningar
276
Senast: Manji
·
Samhälle I stort sett varje dag när jag ska köra hem från jobbet tänker jag på hur gräsligt dålig sikt det är när jag kommer till en gata där jag...
Svar
3
· Visningar
567

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp