Glasögonabonnemang eller köpa glasögon?

Jag har gått över till att handla på lensway sen några år tillbaka.
Framförallt för att jag vet vad jag passar i och i butik finns det bara 1-2 par av vad jag vill ha men online finns det fler modell (eller framförallt färg) att välja mellan.

Nackdelen är den personliga servicen inte finns (på glasögon känns det som en större nackdel) men sist köpte jag 2 par glasögon för 2600 och då valde jag glas som blir som solglasögon vid behov på ett par.
Nu har jag fortfarande hyfsat bra syn som inte har förändrat sig på år, men för det priset så är det fullt möjligt att köpa nya efter något år utan för mycket ågren.

Hur gör du med synundersökning när du handlar på Lensway? Samarbetar de med någon optiker eller får man fixa det själv?

Jag kan uppdatera lite med. Jag sa upp abonnemanget hos Synsam när det löpte ut. Jag var in på min vanliga butik och gjorde synundersökning. Föga förvånande så var samma påstridiga säljare kvar och försökte återigen sälja nya bågar till mig. Jag tittade på några bågar, tackade för mig och sa att jag inte var intresserad av de som fanns där. Åkte till Synsam i grannstaden där det fanns betydligt mer att välja på och fick ett toppenbemötande av personalen där. Kommer att fortsätta att åka dit istället i framtiden med och köpa loss glasögonen direkt. Abonnemang var inte för mig helt enkelt.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 543
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Tjatter Var och kollade synen för jag behöver solglasögon med styrka. De tyckte jag behövde nya vanliga också då paret jag har tydligen var för...
2
Svar
29
· Visningar
2 952
Hästmänniskan (Vet inte om detta är rätt tråd, men provar) Hej! Jag är en 19 årig tjej som verkligen vill rida och tävla på den högsta nivån i...
Svar
9
· Visningar
2 330
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama