Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är ledsen Erik men om man "är i toppen i flera grenar" så är det liknade grenar. Och sannolikheten att ett ekipage skulle vara så duktig i speciellt många grenar om vi pratar TOPP nivå är inte speciellt stor. Det är bara att titta ute i världen, se APHA och AQHA Worls Show du hittar inte samma namn i flera olika klasser
Som det ser ut kommer det under alla omständigheter att bli speciellt cowhorse SM och dessutom hör jag prat om att gå ihop i rasföreningarna om tex, Pleasure, Trail och Horsemanship, western riding det skulle vara görbart.
Jag tycker att Cowsense beskriver hela problemet mycket klart och kokt.
Skogsråa, man har fösrsökt i många år; tro mig att få detta till stånd att bli ett enda gemensamt SM och det känns omöjligt, dessutom växer sporten ofantligt varje år så jo, det blir för stort!
Och vem är ALLA dessa frivilliga själar som vill lägga ner hela sin själ i detta när man kanske bara har intresse av en ytte pytte liten bit av hela arrangemanget. Vi har inte tillräckligt med engagerade arrangörer och fotfolk idag.
Monke
*KL*
Varför inte föra frågan fram om ett gemensamt SM inom Westernaliansen där flera av Sveriges föreningar och förbund har representanter med, använd Wras disriktsgränser och arrangera kvalomgångar där de bästa tas ut till ett SM, det blir rikstäckande och alla kan vara med och vara delarrangörer inget enskilt förbund tar åt sig "äran". Ta hjälp av alla de människor som arrangerar tävlingar stora som små sen om de tillhör Wras sqha rha osv spelar ju ingen roll.Och så behöver det inte bli någon mastadont-tävling med hur många ekipage som helst. Då blir det ett SM.
(ett förslag sen om det är genomförbart, men många bäckar små, ju fler idéer och konkreta förslag så borde det gå att lösa på något vis så att det finns ett SM)
Frågan är hur man gör man övriga grenar? Även om det skulle bli ett gemensamt SM, så måste det till något alldeles extra, annars tror jag inte att Quarter- och painfolket lägger tid och pengar på att åka på en tävling för en "medaljs" skull (och betala alla de kostnader det innebär, många har inte ens WRAS-licenser), utan de väljer sina rastävlingar där de får värdefulla poäng.
Skall vi ta Stiwings så ja dom båda är bra i flera grenar.
Men Tar vi E så är hon i absoluta toppen i Hunter Hack, som inte finns på "Öppna SM". Sedan är hon i topp i Western Riding, Trail och Horsemanship, men dessa grenar kan ju faktiskt avgöras på samma ställe precis som jag sa
Pratar vi M så är hon i topp i Trail och W Riding och ja skulle hon tävla på "öppna SM" så skulle hon kunna tävla i Horsemanship också och då göra det mycket bra. Men som ovan de kan avgöras på samma gång
Jag förstår din ståndpunkt som ju faktisk delas av många men frågan är delas den av dem som gör tävlingar och nästa fråga är VILL dess personer ta på sig detta arbete Nej det ser inte så ut nu och har inte sett ut så på flera år och OBS det har ingen med ovänskap eller ovilja att samarbeta att göra, det är helt enkelt för mycket jobb!
Monke