World Fengur - Paddock?

Itchie

Trådstartare
Funktionen "Paddock" i WF, är det bara hästägare med registrerade gårdsnamn som kan se sin samlade hästflock :D där?
Jag äger två islandshästar, men i paddocken syns ingen.

Någon som vet?

Sv: World Fengur - Paddock?

Står du som ägare i Worldfengur? Sök upp hästarna och kolla efter.

Jag har inget registrerat gårdsnamn, men mina 2 hästar står i min paddock när jag loggar in.

Jag har inte heller något registrerat gårdsnamn (än - väntar på att ny info på SIF:s hemsida kommer) och jag har två hästar i min paddock. Dock finns inte mitt sto där, då hon inte är registrerad på mig i WF. Är det någon som vet hur man ändrar det? Det är 10 år sen jag köpte henne, och jag vet inte på rak arm var köpeskontraktet är...

Paddocken har ingenting med gårdsnamn att göra. Den visar vilka hästar som finns registerade på dig. Om dina hästar inte syns där är de antagligen inte reggade på ditt namn. I så fall är det en bra anledning att skicka in ägarbyte på dem till SIF så blir "hela flocken" inlagd i rätt paddock! :)

Jag har inte heller något registrerat gårdsnamn (än - väntar på att ny info på SIF:s hemsida kommer) och jag har två hästar i min paddock. Dock finns inte mitt sto där, då hon inte är registrerad på mig i WF. Är det någon som vet hur man ändrar det? Det är 10 år sen jag köpte henne, och jag vet inte på rak arm var köpeskontraktet är...

Hör med avelskansliet om hur man gör i ett sånt fall!
Det finns många äldre hästar som inte står reggade på rätt ägare i WF.
Själv är jag mån om att min paddock stämmer och kan bli lite irriterad på folk jag sålt hästar till och som inte bryr sig om att byta ägare. Då blir det så att jag har hästar kvar i min paddock som inte är mina längre. Dock kan kansliet lösa det också genom att regga dem på "okänd ägare" så länge, så blir det rätt igen… man är väl lite nördig :cool:

Tack för era svar! :bow:

Jodå, mina hästar är reggade på mig, har tom just gjort adressändring i WF då jag just flyttar, men i Paddocken syns de inte... Ska jag kontakta SIF eller WF eller vad?

Tack för era svar! :bow:

Jodå, mina hästar är reggade på mig, har tom just gjort adressändring i WF då jag just flyttar, men i Paddocken syns de inte... Ska jag kontakta SIF eller WF eller vad?

Det var skumt. Men då ska du nog kontakta avelskansliet och höra vad det kan bero på. Enklast att maila dem.

Enligt boken Isländska Hästnamn "magiskt namn för Oden".

Min paddock är tom, 2004 när min häst föddes skrevs uppfödare och ägare inte in.

I min paddock finns lilleman. Men inte tant. Jag vet inte varför riktigt, på tant står fortfarande hennes isländske ägare. Hon blev exporterad typ 97 eller något och har haft några ägare innan mig. Har anmält ägarbyte och det är ändrat i passet och på den där 'ägarbytesgrejen' som man ska använda vid försäljning.

Har inte lagt ner någon energi på det dock. :) Men kontakta avelskansliet, jag tycker de är jättebra att ha med att göra. De fixade in lillemans kastrering samma dag den gjordes när jag mailade dem och frågade hur jag skulle göra.

Kl

Jón K Fridriksson står som ägare på min fortfarande, och han är död nu. 12 år sen jag anmälde ägarbyte.

Vänd Er till SIF och be dem ändra så att hästarna syns i Er paddock och att det står rätt ägare i registrering i WF. De fixar det på någon dag, de är ju också måna om att få alla data rätt. Mitt sto som köptes 2006 stod inte jag som ägare på, men efter ett mail till SIF så fixades det omgående :laugh:

Det låter bra! Har nu också upptäckt att orsaken till att jag inte har alla hästar hemma :rofl: är att jag av någon anledning har olika ID-nr som hästägare resp i paddocken. Inte konstigt att jag verkar hästlös då...

Det låter bra! Har nu också upptäckt att orsaken till att jag inte har alla hästar hemma :rofl: är att jag av någon anledning har olika ID-nr som hästägare resp i paddocken. Inte konstigt att jag verkar hästlös då...
Du kanske har haft ett avbrott i medlemsskapet i SIF? Då har du fått ett nytt medlemsnummer nästa gång du gått med.

Min nya häst är redan reggad på mig i WF! Har haft henne hemma i ungefär en vecka! Snabba ryck! Ingen av mina hästar finns i hemmafållan dock, så jag mailade precis Sif om det så att det ska åtgärdas.

Jag har fött upp mina hästar själv, men inte står det något i min paddock ens. Mailade o frågade när det skulle ordnas för ngt år edan och fick svaret att de har så himla mycket att göra så jag får allt lov att vänta. Det är 2 år sedan. Ett himla surt svar kändes det som också när man bara frågar så där.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 193
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 809
Senast: Derivata
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 591
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Mål och Planer 2025